A szerkesztőségben mintegy kilenc évvel ezelőtt értékeltük a Naim, a Cyrus és a T+A három All-In-One rendszerét. Akkoriban csak – ahogy emlékszem – elsősorban a zenei bemutatókat hasonlítottuk össze, és sopánkodtunk a vezérlő alkalmazások hiányosságai miatt. Ma már más a helyzet. Elegendő a hangfalat csatlakoztatni, letölteni a jól kidolgozott vezérlő alkalmazást, és indítható a zene lejátszása. Csak így egyszerűen. Hogy aztán ezek a fantasztikus képességű szuper integrált eszközök középtávon hódítanak, vagy tartós jelenségek maradnak, azt mindenki csak találgatja. Miközben ezt találgatjuk, addig is élvezzük a zenehallgatás legegyszerűbb és leggyorsabb módját.
A formaterv:
A Cambridge Audio EVO150 is egy all-in-one stílusú rendszer, amihez csak hangfalat kell csatlakoztatni. Egyre gyakrabban nevezik szuper integrált erősítőnek is ezt a kategóriát. Miután rákötötte a hangfalakat, csatlakoztatja az Ethernet kábelt vagy a Wi-Fi-t, és kiváló hangzást élvezhet nem csak minden létező streaming forrásról, de analóg lemezjátszóról is, mivel az EVO 150-ben beépített MM előerősítő is található.
Az EVO-150 D-osztályú erősítést használ. a Hypex NCore modulok 150 W 8 ohm teljesítményre képesek. Az NCore modul kicsit olyan, mint a B&O ICEpower technológiája. Sokszor bizonyította a képességeit, így lehetővé válik, hogy a gyártó minden másra koncentrálhasson a tervezés során. A Cambridge Audio kínálatában van egy kisebb testvére EVO75 néven, kevesebb funkcióval, és csatornánként 75 W kimeneti teljesítménnyel.
Az EVO platform az ESS Sabre ES9018K2M DAC egységre épül, ami napjaink egyik legjobbja. Szinte minden támogatott az MQA-tól kezdve a YouTube Music, az AirPlay 2, a Chromecast és a Roon is. A Deezer integrációja nemrég lett hozzáadva a már benne lévő Qobuz, Tidal és Spotify mellé. Van benne aptX Bluetooth be és kimenet, valamint DLNA is.
Analóg bemenetei vannak RCA, XLR csatlakozásokkal, és meglepetés az MM lemezjátszó előerősítő. Digitális bemenetei a két Toslink, egy koaxiális SPDIF, egy HDMI ARC, egy USB-B, amely átkapcsolható Class 1 és 2 között az alkalmazásban, és egy aszinkron USB. Az EVO 75-nek nincs MM lemezjátszó bemenete.
A kimeneti oldalon pedig dupla hangfal csatlakozás lehetőség, ami érdekes lesz később, 3,5 mm-es fejhallgató kimenet, aktív mélynyomó kimenet, és előerősítő kimenet, ha például van egy parlagon heverő Edge W sztereó végfoka a teljesítmény kimaxolásához. A tartozék távirányítója nagyon szép.
Egyéb általános adatok:
Gyönyörűen van összerakva, árad belőle a minőség. 6,8 inches színes front panel kijelzőjén a lejátszott muzsikával kapcsolatos minden adat megjelenik. Naim tulajdonosként én személy szerint nagyon irigylem ezt a funkciót.
Az EVO oldal paneljei cserélhetők, ami lehetővé teszi, hogy a klasszikus fa helyett kortárs fekete hullámos mintát választhasson. Az oldal panelek mágnesesen vannak rögzítve, a cseréjük egy mozdulat. A Cambridge Audio EVO 150 súlya 5,3 kg, méretei 317x89x352 mm. 700 W a maximális fogyasztása (0,5W készenlétben), ami 6 fontos fenntartási költséget jelent az én tarifámon ha egész nap használom, és néhány penny ha nem kapcsolom be. Igen hatékony megoldás, ebben a modern világban. Ára az Egyesült Királyságban 2499 Font.
A rendszer többi eleme:
A saját Jern 14DS hangfalaimat, és a REL S/510 aktív mélysugárzómat csatlakoztattam. A mélysugárzómon általában a nagy jelszintű bemenetet használom, de most a SUB OUT kimenetre kötöttem. A másik hangfal kimenethez egy régi PSB Passif 50 Anniversary hangfalat kötöttem rá, aminek mindig is élveztem a laza retro hangját. Kiváló társa volt az EVO-nak, jól meghajtotta.
Atlas Hyper 5.0 hangfal kábelt és Vertere Redline hálózati kábelt használok. A Chord GroundARAY Ethernet kábelével csatlakoztam a routerhez. A StreamMagic alkalmazást Pixel 6 Pro telefonon használom.
Telepítés:
A Wifi csatlakozás nem is lehetne egyszerűbb, ha őszinte akarok lenni. A StreamMagic mindent elvégez, egy perc alatt telepítettem. Lenyűgöző, és kényelmes, de ennek így is kell lennie. Az App-on keresztül minden könnyen beállítható.
A hang:
A Jern hangfalakkal hallgatva igazi támadást indított az érzékeim ellen, olyan jó felbontást produkált. Dylan Hurricane (Tidal Masters 24 bit 192 kHz) című számában a gitárhúrok pendülése pontszerűen érzékelhető. Hatalmas élvezet volt hallgatni. Nagyon tetszett még Reina Del Cid Carl Sagan (Deezer 16 bit 44,1 kHz) szerzeménye is.
Aztán amikor átkapcsoltam a hangszóró kimenetet a PSB Passif 50-re (szub nélkül) meggyőző ütős hang, és szép színpad ábrázolás fogadott. Javaslom Oasis Half a World Away című számát (Tidal 16 bit 44,1 kHz) ennek megtapasztalásához.
Átkapcsoltam az XLR bemenetre, amelyhez iFi Pro iDSD (fix kimenet beállításban) küldtem a jelet. Az EVO 150 és a Passif kombo dob bemutatója olyan, amit nagyra értékelek. Taylor Swift 10 perces All Too Well (Tidal Masters 24 bit 96 kHz) pontosan demonstrálja a dob és a dalszöveg pontos együttfutását.
A StreamMagic alkalmazás:
Az alkalmazás pontosan olyan jó, és ezen kívül pontosan ugyan az, mint amit az Edge NQ értékelésekor már megismertem. A felületen kiválaszthatók a Qobuz, a Deezer például, a többit pedig elvégzi az illesztő program. A bemeneteket amiket alkalmazni kíván, engedélyeznie kell. Ez fontos, ha a Bluetooth vagy az MM Phono bemenetet akarja használni. Maga a felület kényelmes, áttekinthető, intuitív.
Az EVO 150 két hangszóró kimenettel rendelkezik. Ez az A-B zóna alkalmazást is lehetővé teszi, vagy mint jelen esetben, hangfal választásra van lehetőség. A Bluetooth szokásos bemenet mellett van neki Bluetooth kimenete is, ami vezeték nélküli hangfal vagy fejhallgató használatát teszi lehetővé.
A StreamMagic alkalmazás stabil, jól kezelhető. Feleslegessé tette számomra a távvezérlő használatát, mert ebből mindent elérhettem.
A Cambridge Audio EVO150 és a Naim Uniti Star:
A Cambridge nyilvánvaló versenytársa a Naim Unity Atom lehetne, mert árban megegyezik vele. Ugyan az Atom csak 40 W teljesítményre képes, de AB osztályú erősítést alkalmaz. Nincs benne lemezjátszó bemenet. A nagyobb testvér az Unity Star már drágább, mint a Cambridge, és 70 W erősítéssel rendelkezik. A Star-ban van CD lejátszó, de MM bemenet ebben sincs.
Mindkét készülék esztétikus. A Naim alul marad a kijelző terén, de a távvezérlője jobb. A Naim alkalmazás gyerekcipőben jár a StreamMagic-hoz képest. A Naim a tetején lévő hangerő szabályzó gombjával véleményem szerint jobban néz ki, de ez ízlés dolga.
A hangzás direkt összehasonlítása során a Star ütősebb hangra képes az AB erősítés miatt, de ez is ízlés dolga. Az EVO-150 remek teret rajzol, és rengeteg felbontást biztosít. A felbontás mindkét egységben kiváló, itt nem tudok győztest hirdetni.
Azt viszont figyelembe kell vennem, hogy egy All-In-One készülék általános használati élménye erős befolyásoló tényező, és ebben a Cambridge EVO150 a nyerő. Mivel kényelmesebb, egyszerűbben kezelhető, a mindennapi zenehallgatásra csábítja, ami csak jó lehet.
A Cambridge Audio hamarosan dedikált EVO CD lejátszóval fogja bővíteni a rendszert. Ez egy izgalmas lehetőség, mert ezzel, és a mutatott teljesítményével magasan megelőzné az Unity Star-t. Mikor rákérdeztem a gyártónál, a következő tájékoztatást kaptam. „A tavaly bejelentett EVO CD transzport komoly kihívások elé állított minket. Nem csak a globális félvezető hiányra gondolunk. A fejlesztés nem állt le, és bízunk benne, hogy 2023 első negyedévében megvásárolható lesz az EVO CD. Ezúton is szeretnénk megköszönni az EVO tulajdonosok türelmét. A CD egység és a fő egység közötti kapcsolat digitális lesz. Egy különleges rendszerről van szó, amely az SPDIF jelek mellett vezérlő jeleket is szállít majd. Az EVO CD várható áráról még nem tudunk tájékoztatást adni.”
A fejhallgató kimenet:
Tiszta véletlen, hogy a kezem ügyében van a legújabb Meze Audio 109 Pro füles, amelynek nyílt prezentációjába, és kiváló hangminőségébe nehéz belekötni. Ez a gyártó első dinamikus fejhallgatója, ami a Rinaro-val közös fejlesztésük eredménye.
Okos megoldás, hogy az EVO a fejhallgató kimenet csatlakoztatásakor automatikusan kikapcsolja a hangszóró kimeneteket, és a fejhallgató kimeneten utoljára alkalmazott hangerő beállításra áll be, hiszen ez a két érték eltérő lehet. Azt nem tudom mondani, hogy a fejhallgató kimeneten a teljesítménye mindent elsöprő, de minden esetre kellemes élményt ad, és teljesítménye illeszkedik a készülék árkategóriájához.
Beépített MM lemezjátszó előerősítő:
Pro-Ject Debut Carbon EVO lemezjátszót csatlakoztattam a beépített MM lemezjátszó előerősítő bemenethez. A StreamMagic App-ban egyszerűen kiválasztottam a forrást. Ugyanitt van lehetőség a gain beállításra is, de nekem nem volt rá szükségem, az EVO150 MM bemeneti érzékenysége illett a lemezjátszó hangszedőm kimeneti jelszintjéhez. Általánosságban kimondható, hogy nagyon jó bemutatót tartott a Jern hangfalakon, kiváló felbontással. Nem tudtam komoly különbséget felfedezni a régi Musical Fidelity MM lemezjátszó előerősítőm és az EVO 150 beépített előerősítője között. Az EVO tiszta hangzást és jól alkalmazható megoldást biztosított az LP hallgatáshoz.
Általános gondolatok:
A Cambridge Audio figyelemre méltó munkát végzett az EVO készülékek fejlesztésével. Ez a szuper integrált erősítő remek teljesítményt nyújt, de felvet számomra egy kérdést. A Naim Uniti széria, és a bemutatóban szereplő Cambridge Audio EVO150 is igazi „vedd meg, és másra nincs több gondod” jellegű megoldás, de a szoftver frissítésektől eltekintve nem igazán fejleszthetők. Mire tudják majd költeni a Hi-Fi rajongók a megspórolt pénzüket? Feltételezem, hogy ezek az összegek a jövőben hiányozni fognak a gyártóknak.
Ítélet:
A Cambridge Audio EVO150 egy remek készülék, amely a Hi-Fi ipar elmúlt tíz év fejlesztéseit egyesíti magában. Kiváló minőségű hangzással, és jól használható vezérlő alkalmazással úgy jó, ahogy van.
Értékelés az eredeti nyelven:
Írta Simon Wilce
- Október 17.
Forrás és képek: HiFi And Music Source
Műszaki adatok: Cambridge Audio EVO 150