Az elegáns Venere 2.0
2012-ben mutatkozott be a patinás olasz hangsugárzó gyártó Venere (Vénusz) sorozata, ami az aktuális választékban a belépő Toy széria fölött helyezkedik el. Közelebbről sajnos az utóbbi hangsugárzókat sem ismerjük, mivel az elmúlt években komoly forgalmazó híján nagyjából a megjelenésük környékén vesztettük el a fonalat a Sonus Faber dobozokkal, úgyhogy most, hogy az Audiofil Szalon úgymond belecsapott a lecsóba, lesz mit bepótolnunk. Az elmúlt évek során ráadásul a vicenzai gyártó a Fine Sounds Group tagja lett, olyan illusztris nevek társaságában, mint a Wadia Digital, az Audio Research, a Sumiko és a McIntosh, szóval történtek változások, arról nem is beszélve, hogy időközben lecserélődött a fél választékuk és még autó hi-fi hangszórók gyártásába is belefogtak.
Az elegáns Venere modellek között kettő monitort, kettő álló dobozt, valamint centersugárzót és falra szerelhető típust egyaránt találunk, így hifi sztereó és különféle multi-csatornás rendszerek is felépíthetők belőlük. A Sonus Faber által mindig is kedvelt lant alakú hangsugárzók magas fényű fekete illetve fehér, valamint a jól ismert dió külsővel kaphatók, a névválasztás miértjére pedig egyenesen Mauro Grange-től, a Fine Sounds Group elnökétől kapjuk meg a választ.
„Venere, vagyis Vénusz a szerelem istennője és a szépség egyetemes szimbóluma, de nem pusztán a külső szépségé, hanem a belső és külső értékek közti harmóniáé. Számunkra ő valóban lenyűgöző, amit a hangsugárzóinkban is szeretnénk kifejezésre juttatni."
A sorozat kettő monitor hangsugárzót tartalmaz, közülük a Venere 2.0 a nagyobbik, kialakítás és az alkalmazott technológiák tekintetében azonban teljesen megegyeznek egymással. Vénuszéhoz hasonlóan a Venere hangsugárzók szépsége sem öncélú, a zászlóshajó Aida alapján megalkotott, párhuzamos és merőleges síkokkal egyáltalán nem rendelkező, ívelt oldalfalú, hátrafelé elkeskenyedő és égbe emelkedő hátlapú kabinet különleges védelmet nyújt a rezonanciák és az állóhullámok ellen, egyben olyan aerodinamikai profilt eredményez, ami például kiküszöböli a hátsó falak kedvezőtlen akusztikai hatásait is. A front oldalon elhelyezett reflexnyílás szintén megkönnyíti a doboz elhelyezhetőségét, hiszen így akár a hátsó falakhoz közel is gond nélkül használható.
Hangszórókészlete 29 mm-es DKM szövetdómból és 180 mm-es CurvTM membrános mély/középsugárzóból áll. A Propex cég által kifejlesztett és gyártott Curv egy speciális polipropilén kompozit anyag, ami nagyon könnyű, merev és strapabíró, emiatt hangszórómembránnak is különösen ideális, de emellett még számos egyéb dolgot készítenek belőle, mint például utazó bőröndöket (amiket bátran dobálhatnak a repülőtereken), korcsolya cipőket vagy térd és könyék védőket, hogy csak néhányat említsünk közülük.
A lant alakból következő döntött előlap újabb hasznos előnyként a két hangszóró fázisát is tökéletesen fókuszálja, emiatt időzítési problémákkal sem kell számolni és kettejük együttműködése teljesen zavartalan lesz. A dobozok hátlapján igényes aranyozott single csatlakozó szett található, ami csupasz drótvéget és banándugót egyaránt fogad. A Venere modellekhez a szokásos módon saját, precízen szintezhető állványt is készített a gyártó, a szintén gyönyörű kreáció nagyon stílusos, emellett természetesen optimális körülményeket teremt a hangsugárzók számára.
Az első hangok megszólalásakor mindjárt a régről ismert barátságos tónus köszön vissza, csak kicsit talán modernebb köntösben. A hangkép telt és közvetlen, a hangszereknek fizikai testük van, az atmoszféra sűrű és izgalmas. Basszus és dinamika tekintetében egyáltalán nem érezni, hogy egy monitor szól, csukott szemmel inkább átlagos méretű állódobozra tippelnék helyette. A ritmusszekció kimondottan energikus és a bőgő hangja is nagyon jól követhető, még a hangszerek sűrűjében is. A klarinét játéka rengeteg hangszínt és árnyalatot felvonultat, és ugyanez igaz a többi hangszerre is, miközben a megszólalás alapvetően természetes és semleges, a kis Vénusz egyáltalán nem akarja holmi sziporkázással elkábítani a hallgatóságát. Vibrafonja bensőséges hangulatú és játékos, a hangszer hangjai könnyedén cikáznak a hangsugárzók közti térben, melynek felépítésénél a doboz a szélességet általában jobban kidomborítja, mint a mélységet. Folytatás…..
Forrás:[www.hifipiac.hu]