A McIntosh elnök-vezérigazgatója, Charlie Randall nyilatkozik az LP jövőjéről

A McIntosh elnök-vezérigazgatója, Charlie Randall nyilatkozik az LP jövőjéről

A RIAA évközi jelentése szerint az 1980-as évek óta először haladta meg a vinyl eladás a CD értékesítés mértékét. Talán azért nem meglepő ez az adat, mert a vinyl eladások már 2017-ben meghaladták a fizetős letöltéseket. A McIntosh Labs elnök-vezérigazgatóját, Charlie Randallt arról kérdeztem, hogy miként vélekedik az LP sikeréről, és hogy kapcsolódik mindez a Grateful Dead szelleméhez?

Nan Pincus: Az, hogy több mint harminc év óta most először szárnyalta túl az LP eladás a CD értékesítést, sokan úgy vélik, hogy nagyrészt az idősebb nemzedéknek köszönhető. Pedig ugyanúgy vásárolja a lemezeket az idősebb, mint a Z generáció. Én azért nem csodálkozok ezen, mert középiskolás korom óta rendszeresen lapozgatom a boltok bakelit kínálatát, és minden húsz év körüli ismerősömnek van lemezjátszója.

Tehát a kérdést másként teszem fel: Miért csodálkoznak az idősebbek azon, hogy a fiatalok lemezeket vásárolnak?

Charlie Randall: Szerintem minden generáció úgy gondolja, hogy amikor az aktuális technológiát egy újabb váltja fel, a régi szükségszerűen kihal. Ez nagyrészt igaz, de a bakelit lemez kivételt jelentett. Van abban valami romantikus, ahogy az ember kinyitja a borítót, nézegeti a rajta lévő képeket, és olvasgatja a feliratokat, miközben hallgatja a muzsikát. Ezt az élményt a digitális fájlok nem tudják pótolni.

Nan Pincus: Míg a fiatalok körében nagy az érdeklődés a lemezjátszók iránt, sokakat elrettenthet az, hogy miként kell a rendszert jól felépíteni, és szakszerűen használni. Miként próbálja a McIntosh tanítani a vásárlóit?

Charlie Randall: Folyamatosan tanfolyamokat tartunk a kereskedőinknek, ahol a megszerzett tudást tovább adhatják a vásárlók felé. Évente 3-5 McMaster tanfolyamot szervezünk Binghamtonban a gyárban. Idén elsősorban a virtuális tanfolyamok jelentik a megoldást, hogy minimalizáljuk a személyes kontaktusokat.

Nan Pincus: Az MTI100 egy lemezjátszóba épített elő és végerősítő. Azért építették, hogy megkönnyítsék vele az audiofil zenerajongók vinyl táborhoz való csatlakozását, vagy más volt a cél?

Charlie Randall: A készüléket azok számára terveztük, akiknek maximális felhasználásbeli rugalmasságra van szükségük, de nincs elég helyük nagy audió rendszer kiépítésére. Mi úgy nevezzük, hogy ez a modern életstílus modern audió rendszere. Azoknak építettük, akik kis helyigényű eszköztől várják el a lehető legjobb hangminőséget.

Nan Pincus: Mennyiben befolyásolja a mérnöki végzettsége a McIntosh Labs vezetőjeként a döntéseit?

Charlie Randall: Rendkívül előnyös számomra, hogy tisztában vagyok úgy a piaci igényekkel, mint a műszaki háttérrel. Mérnökként nem követelek megvalósíthatatlan funkciókat a fejlesztés során, és a csapatommal közösen határozzuk meg az irányt.

Nan Pincus: Melyik a kedvenc McIntosh terméke?

Charlie Randall: Mindegyik! Aktuálisan a legújabb MC830 monoblokk végfokunk, és a C8 elektroncsöves előerősítőnk hoz lázba. Mindkettő rengeteg retro design elemet tartalmaz, és együtt alkalmazva őket kiváló rendszer építhető belőlük. Mivel az év hátralévő részében is keményen dolgozunk, ezért folyamatosan figyeljen minket.

 

 

Nan Pincus: 1974-ben a McIntosh építette meg a Grateful Dead koncertjére a Wall of Sound hangosítást. Terveznek hasonló nagyszabású projektet a jövőben?

Charlie Randall: Néhány éve Despacio néven volt nagyszabású megjelenésünk. Az LCD System szervezte, amelynek igazgatója James Murphy és a hangmérnök John Klett álmodta meg. A Jordan Acoustic, a McIntosh Egyesült Királyság disztribútora segített benne. 40 McIntosh erősítő biztosította a rendszer közel ötvenezer wattnyi teljesítményét, amely hét egyedi építésű, kör alakú elrendezésben elhelyezett hangfalat szolgált ki. James és a barátai, Davis és Stephen Dewale a Soulwax-ból hosszú órákon át vinyl lemezek lejátszásával kitűnő disco hangulatot teremtettek. A Despacio több európai és amerikai zenei fesztiválon is szerepelt.

Nan Pincus: A Grateful Dead egy olyan üzleti modell volt, amely nem elsősorban a zene eladásáról szólt, sokkal inkább a muzsika iránti elkötelezettségüket fejezte ki a rajongók felé. Segítették a koncertfelvételek készítését, és ezzel is építették a márkanevet.

Miként használhatja egy gyártó a Grateful Dead szellemiségét a termékeivel kapcsolatos reklámra, és a vásárlás ösztönzésére?

Charlie Randall: A McIntosh termékei nagyon tartósak, és kiválóan tartják az értéküket, ezért a használt piacuk jelentős. Annak ellenére, hogy egyes vásárlók nem engedhetik meg maguknak egy új készülék megvételét, a használt piacon is hozzájuthatnak. Ilyen módon végül is kapcsolatba kerülnek a márkanévvel. Aztán amikor majd idővel megengedhetik maguknak, eladhatják a régebbi terméket – gyakran magasabb áron, mint ahogy vásárolták – és új berendezést választanak az aktuális kínálatunkból.

Nan Pincus: Köszönöm szépen, hogy rendelkezésemre állt. Utolsó kérdés: melyik lemezét fogja következőnek feltenni?

Charlie Randall: Nagyon sok jó választás lehetséges. Még nem döntöttem el!

Riporter: Nan Pincus

2020. október 3.

Forrás:[https://parttimeaudiophile.com]