Sonus faber Omnia bemutató Ecoustics

Omnia ecoustic kezdokep

A Sonus faber Omnia megérkezésével a Naim Mu-So nagyon komoly vetélytársat kapott.

Negyven évnyi díjnyertes mérnöki és ipari formatervezés után nyilvánvaló lehet mindenkinek, hogy a Sonus faber nevű olasz gyártó nem kedveli a sarkított megoldásokat. Ennek persze megvan a maga költsége, de az előnye is. A vezeték nélküli hangszóró kategória egy évtizede nyögi az ötlettelen és elavult megjelenési formát, de a dolgok megváltoztak. A Sonus faber tervezési igazgatója Livio Cucuzza és csapata elkötelezettek a design és a hangminőség iránt, és ez az Omnia vezeték nélküli hangfalban öltött testet.

De bárki, aki arra kéri a fogyasztókat, hogy 1995 USD összeget költsön egy vezeték nélküli hangszóróra, amelyet a legtöbben életmód, vagy lifestyle terméknek neveznek, annak új élményt kell nyújtania hangzás és érzéki szinten is. A díszes faburkolat alatt valódi értéknek kell lennie, pont úgy, mint a Rigatoniban. A belekevert kolbászt a mártásnak úgy kell kiemelni, hogy az ízek szétáradjanak a szájban, és beindítsák az agyban az örömérzet áramköreinket.

Omnia ecoustic 1

Igen, Olaszországban minden az étel körül forog.

Amikor a Sonus faber Omnia megérkezett, megdöbbentett a csomagolás mérete, és első gondolatom az volt, hogy valami Ruark R7 Radiogram-hoz hasonló méretű készüléket alkottak. Szerencsére a Sonus faber kicsit túlzásba vitte a védelmet, de legalább biztos lehet abban, hogy garantáltan sérülésmentes lesz, amikor megérkezik. Kevesebb, mint 20 percig tartott a dobozból kivenni, és mindent beállítani rajta, ez akár új rekord is lehet.

Omnia ecoustic 2

Az Omnia úgy van tervezve, hogy asztalon, polcon, vagy akár a kredencen is el lehessen helyezni. Jó beszélgetés indító. Kipróbáltam azt, hogy az ebédlőben használt Croft, NAD, és Q-Acoustic rendszerem helyére betettem az Omniát, és figyeltem a reakciókat. A gyermekeim azonnal észrevették, és közelebbről is megnézték.

Omnia ecoustic 3

Kétféle Sonus faber innováció van beépítve. Az egyik a SENSO érintés vezérlés, a másik a CRESCENDO, ami a jelfeldolgozást végzi. Az Omnia bekapcsolható a fedőlap érintésével, vagy a tartozék távvezérlőjével is

Omnia ecoustic 4

Bekapcsoláskor érdekes fényjátékot rendez, de utána jól átgondolt kijelzés módokra váltanak a látványos fénycsíkok. A bemutató megírásának kezdetén beszélgettem Livio-val és a csapatával arról, hogy a pandémia hatalmas nehézséget és csúszást okozott a beszállítói láncban, ami még nagyobb kihívást jelentett számukra a tervezésben. Az Omnia egyébként nem az első Sonus faber lifestyle hangfal. Az első darab is igen látványos, de sokak számára megfizethetetlen volt. Az Omnia és a távirányítója alakja egyforma. Cucuzza megerősítette, hogy a lantforma, és a vitorlás áramvonalas alakja inspirálta őket.

Omnia ecoustic 5

A felső panel olasz dió, vagy grafit színben rendelhető. A képek nem csalnak, gyönyörű a megjelenés. A felülvizsgálat alatt állandóan ideges voltam, mert mindenki meg akarta érinteni őket, és rettegtem, hogy megkarcolják a gyűrűjükkel. A hangszórók a szekrény három oldalán, és alatta vannak elhelyezve. Ez az elrendezés nagyban hozzájárul az általa nyújtott hatalmas hangzástér létrehozásához.

Az Omniának van néhány érdekes tervezési jellemzője, ami magyarázatra szorulhat. Én akkor tapasztaltam meg, amikor a Pro-Ject Debut Pro lemezjátszómat csatlakoztattam hozzá.

Omnia ecoustic 6

Ha vet egy gyors pillantást a csatlakozókra, láthat HDMI ARC bemenetet, Ethernet portot, és egy Analog jelzésű, ám nem RCA csatlakozást. A Sonus faber úgy döntött, hogy külön MM/Line bemenet kábelt ad a készülékhez. A bemenet érzékenységét egy kapcsolóval lehet kiválasztani. Ha nem lemezjátszót, hanem CD-t csatlakoztat, a LINE beállítást válassza a kapcsolóval. Első reakcióm a nemtetszés volt. De be kell vallanom a dolog jól működik, és soha többé nem kellett hozzányúlnom, amikor forrást választottam. Az Omnia alsó részén 6,5 inches mélysugárzó van beépítve, és a szekrény belső felépítése nem tette lehetővé több bemeneti csatlakozás pont kialakítását. A tervezés során mindig vannak kompromisszumok, de ez a darab kábel nem fog problémát okozni a felhasználóknak.

Omnia ecoustic 7

A Sonus faber 7 driverrel maximalizálta a belső tér felhasználását a kabinetben. 0,75 inches selyem dóm magas sugárzó pár, két darab 4 inches papírpép membrános közép, két darab inverz cellulóz membrános teljes sávú oldalt, és a fent említett 6,5 inches alumínium membrános lefelé fordított mélysugárzó kapott benne helyet. A D-osztályú erősítő összesen 490 Watt teljesítménnyel hajtja a hangszórókat.

A Sonus faber Omnia 17 fontot nyom, 26 inch a szélesség, 11 inch a mélység, a magasság pedig 5,2 inch. Tökéletes ahhoz, hogy az irodámban lévő Ikea Kallax polcomon el tudjam helyezni. Az Omnia építési minősége kiváló, a hangszóró rácsok stabilak, semmi sem rezonál.

Az audiofilek előszeretettel panaszkodnak arra, hogy ha egy hálózati lejátszó, vagy a vezeték nélküli hangszóró nem támogatja a kedvenc platformjukat, vagy Bluetooth kodekjüket, és ezekre a kérdésekre válaszolgatni igen fárasztó. Úgy gondolom, hogy az emberek azt hiszik, hogy ezek a funkciók ingyenesen beépíthetők, csak a gyártón múlik, hogy gondolt-e rá. Nos, ez nem igaz. Mivel funkciókat nem lehet kompromisszumok nélkül hozzáadni egy készülékhez, én személy szerint a „ha ezt nem támogatja…” jellegű hozzáállást meglehetősen bizarrnak tartom.

Az Omnia támogatja a Chromecast, Spotify Connect, Tidal Connect, Apple AirPlay 2, a Bluetooth aptX HD kapcsolati formákat, emellett Roon Ready. Itt aztán nem lehet panasz. Sikeresen streameltem Spotify, Tidal, Qobuz és Apple Music zenéket iPhone telefonomról nulla késleltetési problémával, és akadozás nélkül.

Az Omnia nem rendelkezik saját vezérlő alkalmazással, így mindenki szabadon használhatja rajta a kedvenc streaming alkalmazásait natív módon. A teszt alatt csatlakoztattam egy iPhone 6S (nem illik nevetni), Apple MacBook Pro, iPad Pro, iMac, Pro-Ject Debut Pro lemezjátszó, NAD C 568 CD lejátszó, és Bluesound Node hálózati lejátszót. Nem volt egyikkel sem problémám.

Lee Morgan The Sidewinder (Qobuz, 24-bit/192kHz) szerzeményének meghallgatása remek kiinduló pont volt ahhoz, hogy meg tudja ítélni mekkora sztereó teret tud ábrázolni egy 16x12x9 láb méretű helyiségben úgy, hogy közvetlenül előtte, vagy pedig a 12 láb hosszú étkező asztal legtávolabbi részéről hallgatva helyezkedtem el.

Egy vezeték nélküli hangfaltól nem várhatom el, hogy olyan teret hozzon létre, mint amit a Q Acoustic 3050i hangfalaim 72 inch távolságra egymástól. Az Omnia nem is tudott ezzel versenyezni, nem töltötte be széltében a hangzástér az étkezőmet, ám nem is korlátozódott egy hangszórós ábrázolás módra. A zene szétterjedt az egész helyiségben, és a tér magassága kifejezetten meglepett. Morgan kürtje nem volt kemény, ami lenyűgözött. Amikor a hangerőt a normál hallgatási fölé növeltem, kiderült, hogy az Omnia tud hangoskodni, de a dolgok ekkor egy kicsit kevésbé lesznek szervezettek.

A Metallica One (Qobuz 24/96 kHz) még lenyűgözőbb teszt. Az Omnia mélyeinek erejéről és az átvitel aljáról kaptam kiváló tájékoztatást. Ez sok vezeték nélküli hangfalnak problémát okoz, de itt a dinamika és a gitár energikus. A hangszóró a közép és mélytartományon kifejezetten hangsúlyos, nagyon megy neki a rock, a pop, az elektronikus, de még a hip-hop zene is. A hangsúlyos középtartomány tökéletesen működött az összes jazz, blues, és kamara zenével is.

Az énekhang tiszta, és szépen kidolgozott. Amy Winehouse Valerie (BBC CD) hangja szépen fókuszált, és rendkívül tiszta. A néhai énekesnőben minden megvolt ami hatalmas sztárrá tudta volna tenni, ha más életet élt volna.

Az Aphex Twin, a The Boards of Canada, a Kraftwerk hallgatása a kabinet méretét figyelembe véve meglepően tágas úgy az átvitel, mint az ábrázolás mód tekintetében. A Tomorrow’s Harwest koránt sem minden idők legtisztább hangzású albuma, de még ez is jól ment neki.

A Pro-Ject Debut Pro megszólaltatása élmény volt. Szerintem ez volt a legjobban teljesítő forrás az Omnián. Organikus a hangulat, és nem korlátozódott a hang a front panelre, szépen levált róla.

Lee Morgan, Diana Krall, Jason Isbell, Cat Power és Tennessee Ernie Ford következtek és kiderült, hogy az Omnia milyen szépen tolmácsolja az előadókat pokolian vonzó, és viszonylag tágas térben úgy, hogy az énekhangot gyönyörűen reprodukálja.

Összesen két kritikám van. A magas tartomány tiszta és részlet gazdag, de nem túl szellős. Az extrém alacsony tartományban pedig kicsit gyapjassá válhat a hang, ha nagy hangerőt alkalmaz.

Következtetés:

Kiadnék-e 1995 dollárt a Sonus faber Omnia megvásárlására?

Utálom az életmód, vagy lifestyle kategória megnevezést, mert egy ilyen gyönyörű telivért igáslónak titulál. Az Omnia számos területen sikeres, ahol a legtöbb vezeték nélküli társa kudarcot vallott. Gyönyörű megjelenés, egyszerű használat, szinte korlátlan streaming funkciók egyesülnek a nagy teljesítménnyel, és a kidolgozottsággal. Órákon át lehet hallgatni. Legközelebbi vetélytársa a Naim Mu-so, ami 1999 dollárért kapható, és hasonló funkcionalitást kínál saját alkalmazással. Jó ideig hallgattam ezt is, és ha ebben a kategóriában keresnék hangfalat csak e kettő közül választanék.

A Sonus faber Omnia gyönyörű hangú és megjelenésű vezeték nélküli hangfal, amelynek szerepelnie kell a hallgatási listán, ha hálószobába, konyhába, vagy az irodájába keres egy dobozos megoldást.

Írta: Ian White

  1. Április 27

Forrás: Ecoustics

Műszaki adatok: Sonus faber Omnia