Elac Debut B6.2 CNET bemutató

Elac Debut B6.2 CNET bemutató

A B6.2 a gyártó Debut 2.0 sorozatának része. A széria az álló fronttól a polc hangfalakon át az Atmos kiegészítőig mindent kínál, és természetesen van aktív mélysugárzója is. A B6.2 májusi/júniusi ára az Egyesült Királyságban és Ausztráliában 299 dollár volt (az összehasonlítás megkönnyítése érdekében 250 Dollár az kb. 180 Font, vagy 320 ausztrál Dollár, ám a ráta mindig kicsit változhat)

A családi jelleg nem szembetűnő

Bal oldalon az előd B6, jobbra pedig az új B6.2 látható

A B6.2 retro megjelenése a régi Bowers and Wilkins vagy Wharfedale formájára hajaz. Az előd modell mellé helyezve látható, hogy ez egy teljesen ás hangfal. A B6 alacsonyabb, tömzsibb, míg az utód magasabb, és karcsúbb, ráadásul az elején van a kicsatoló cső. Bár a trónkövetelő is 6,5 inches Aramid szálas (Kevlárhoz hasonló) mélyközepet, és 1 inches selyem magasat tartalmaz, azok beépítés módja eltér. Például a 2015-ös B6 magasának sugárzási karakterisztikája sokkal inkább irányított, amit az utód azzal küszöbölt ki, hogy szinte a front panel síkjába helyezi a dóm membránt. Emellett extrudált porvédővel segíti a szélesebb terítést.

Debut B6.2 porvédővel, és anélkül

A méretei 7,62 inch széles, 14,76 inch magas, és 10,55 inch mély. Míg az előd modell az oldalának kopogtatására kongó hanggal reagált, a 6.2 a beépített merevítőknek köszönhetően sokkal merevebbnek tűnik, szinte fémesen kemény.Az extra merevítés nem az egyetlen változás. A szálkás vinyl retro megjelenést új felület váltotta fel, emellett változtak a bemenet csatlakozók is

Front panel kicsatoló nyílás

Az Elac 120 wattos csatornánkénti erősítést ajánl hozzá. Az érzékenység 87 dB, az átviteli tartomány 44 Hz – 35 kHz, tehát közepes méretű szobákba javasolt. A front panelen elhelyezett kicsatoló csőnek köszönhetően egészen közel helyezhető a hátfalhoz. 1 inch elegendő lehet arra, hogy ne döngjenek a mélyek.

Tisztább, jobb hang

Az előd Debut B6 annyira meggyőzött minket 2015 októberében, hogy a belépő kategória legjobbjának választottuk. A jól ismert hangjához képest sok változást tapasztaltunk, de nem csak a kabinet, a keresztváltó, és a kicsatoló cső tekintetében, ezek csak a kezdetek. És igen, a hangja is más! Az előd komfortosan hallgatható hangzásához a B6.2 a még nagyobb tisztaságot, és a szélesebb színpad ábrázolást tette hozzá. Andrew Jones nem ücsörgött a babérjain.

A teszt során úgy a B6-ot, mint a B6.2-t fém hangfal állványra helyeztük, és egy Sony STR-DN1080 AV receiverre kötöttük. A forrás az Oppo UDP-205 Blu-Ray lejátszója volt. Betettük Jesus és Mary Chain Stoned and Dethroned című albumát, majd feltekertük a hangerőt. A Stoned melankóliáját a B6 jól tolmácsolta, ismét meggyőzően alakított. Mikor átkapcsoltunk az új B6.2-re, a színpad nagyobb lett, és igazi háromdimenzióssá alakult. Az akusztikus és elektronikus hangszerek rétegei jobban elkülönültek a dobtól és az énekhangtól. Igazság az, hogy ezt követően mikor visszakapcsoltunk a B6-ra, a bemutató kissé összeolvadt.

A két hangfal a karakterét minden zenei stíluson megőrizte. A B6.2 középvonala pontosabban tapintható, közvetlenebb, míg a B6 ehhez képest háttérbe húzódó. A B6.2 magasai fényesebbek, tágabb ablakot nyitnak a zenére. Lágyabb, melegebb tónusú a B6, de a trónkövetelő középső mélyhang tartománya pontosabban definiált. Meghökkentően mélyre megy. A B6.2 méretét meghazudtoló módon még igen gazdag a 40 Hz körüli tartományban is.

A teszt további részében kivettük a régebbi Elac-ot, és betettük helyére a kisebb méretű Q Acoustics 3020 hangfalat. Ez, mint kiderül nem csak méretében, de hangjában is kisebb, mint a B6.2. Wilco Schmilco albumán a B6.2 sokkal intimebb hangzást produkált, mint a 3020, nagyobb teret hagyott a hangszerek között. Miles Davis Nefertiti felvételében Davis fúvós hangszere, és Tony Williams dobjai valóságosabbak voltak az Elac-on. A 3020 érzésünk szerint nem tudta a banda méretét megfelelően megmutatni.

Szaladjon-e rögtön megvenni?

A hallgatási tesztünkön az új verzió élvezetesebb bemutatót produkált, mint az előd modell. Ha már van egy B6 otthon, és szereti a hangját, azt méltán teszi, hiszen a tavalyi év szerkesztői ajánlás díjának büszke birtokosa. Igen, a B6.2 mélytartománya jobb, a magasai tisztábbak, de még túl korai lenne a kategória győzelmet neki adnunk, hiszen fiatal az év (a bemutató márciusban íródott – fordító megjegyzése).

Értse ezt úgy, hogy ha azonnal akar új polc hangfalat vásárolni házimozi, vagy sztereó alkalmazásra, az Elac Debut B6.2 egy tökéletes választás lehet.

Értékelés:

Mellette:

  • Az Elac Debut 2.0 B6.2 hangminőségben az osztálya egyik éllovasa, emellett a kivitel minősége kiváló, a megjelenése dekoratív.
  • A front kicsatolás megkönnyíti a falhoz közeli elhelyezést.

Ellene:

  • Nagyobb a mérete a kihívókhoz képest. Az elődmodellel ellentétben kevésbé megbocsátó a meghajtó erősítővel szemben.

Lényeg:

Az Elac Debut 2.0 B6.2 az egyik legjobb választás az árkategóriában. Kiváló hang és minőség.

Az előd modell, a Debut B6 2015 végén jelent meg. Andrew Jones akkor tervezte, mikor a Pioneertől kilépve  a patinás Elac márkához igazolt. Ez a régebbi hangfal nem csak a tetszésünket, de a „szerkesztő ajánlása” díjunkat is elnyerte akkor. Ezt követően tavaly megérkezett a nem kevésbé meggyőző Uni-Fi széria, amit az Adante követett. Ez rengeteg hangfalat jelent rövid idő alatt, eljött az ideje az összehasonlításnak.

A B6.2 kivitel minősége ugyanolyan kiváló, mint az előd modell, és az ára csak 20 dollárral több. Az új forma hangja átmenet a korábbi Debut, és az új Uni-Fi között, tisztább, nyíltabb bemutatóval. Anélkül, hogy visszasírnánk az előd modellt, meg kell jegyeznünk, hogy a B6.2 érzékenyebb az erősítő, és a lejátszó minőségére.A többi gyártó is megpróbálta követni Andrew Jones ötletét. A Q Acoustic, az Emotiva, és a Polk is állított ellenfeleket a B6.2 árkategóriájában, de ezek egyike sem ér fel hozzá. Azt kell mondanom, jelen pillanatban ennyiért az Elac B6.2 a legjobb választás.

Specifikáció:

Forrás:[www.cnet.com]