Cambridge Audio CXA61 Whathifi bemutató
Extra funkciók és meggyőző hangminőség azok számára, akik hajlandók kicsit többet fizetni
Tesztelve a 750 Fontos árkategóriában
Ítélet:
Az áremelkedésen kívül semmire nem panaszkodunk, a Cambridge Audio CXA61 valódi győztes alkat
Mellette:
- Nyílt, részletes, dinamikus hangzás
- Finom izgalmas előadásmód
- Tele van praktikus szolgáltatásokkal
- Kiváló minőségű kivitel
Ellene:
- Drágább az előd modellnél
Nincs könnyű dolga a Cambridge Audio CXA61-nek, mert a CXA60 előd modell többször is elnyerte az Év készüléke díjat, és büszkén birtokolja az ajánlásunkat. Az árkategória miatt az erejét most olyanokkal kell összemérnie, mint a Rega Brio (599 Font), és az Audiolab 6000A (599 Font).
Első pillantásra úgy tűnhet, hogy a Cambridge Audio kicsit ambiciózus volt az ár meghatározásakor. Az előd modell 2015-ben az 599 Fontos kategóriában tarolt. Az eltel idő, és a gazdasági helyzet a 750 fontra emelkedést nem indokolja, kell itt lennie valami másnak is.
A felépítés:
Az új erősítő megjelenése rendkívül hasonló annak ellenére, hogy az előlapról a korábban különálló hangszín szabályzó és balansz gombok eltűntek. Miközben a funkciók elvesztése felett bánkódunk, örömmel vesszük azt is észre, hogy a CXA61 masszív és ízléses felépítése megmaradt. Megjelenésében talán lépett egy kicsit előre, de lelkesedésünket az áremelés kicsit mérsékeli. A specifikációkat közelebbről megnézve kiderül, hogy a mérnökök nem csak malmoztak az eltelt időszakban, sok eltérés van a két generáció között. A legnagyobb változás talán az, hogy a hátlapon a megszokott koaxiális és optikai digitális bemenetek mellett megjelent egy USB-B is.
Általános jellemzők:
A gyártó új DAC chipekkel építették a második generációt. A korábban alkalmazott Wolfson 8740-est az ESS Sabre SE9010K2M váltotta fel. Ez azt jelenti, hogy a dekódere 32 bites 384 kHz-es PCM fájlokat és DSD256 fájlokat is képes kezelni. Ez csaknem minden általánosan használt formátumot lefed, amit a felhasználók kedvelnek.A Bluetooth funkcióból a jobb minőségű aptX (24 bit 48 kHz) be van építve. A régi verzióban ez csak a külön megvásárolható 70 fontos egység csatlakoztatása után vált lehetővé. Emellett a Cambridge a vezérlés rendszerek támogatására is gondolt az RS232 port és a trigger bemenetek hozzáadásával. Más specifikációk tekintetében a 60 wattos kimeneti teljesítmény, és az analóg bemenetek számában nem történt nagy változás. Négy analóg RCA bemenetet és egy 3,5 mm-es jack bemenetet szántak neki. Ennek elegendőnek kell lennie a legtöbb rendszerben, bár az utóbbi években a lemezjátszó bemenetek egyre elterjedtebbek az integrált erősítőkön, emiatt meglepő, hogy a Cambridge úgy döntött, hogy az új modell nem kapott ilyet. Természetesen biztosak vagyunk abban, hogy a társaság a vásárlók figyelmét a megfizethető árkategóriás Alva phono előerősítő sorozat felé kívánja terelni. Nem feltétlenül értünk egyet, de minden mégsem lehet beépítve egy integrált készülékbe.Noha az analóg részeket nem változtatták meg drasztikusan, mégis hangminőség javulást értek ez azzal, hogy kicserélték a műveleti erősítőket és a kondenzátorokat úgy az előerősítő, erősítő és tápegység részeken.
A hang
Örömmel jelentjük be, hogy a mérnökök befektetett munkája megtérült. Tévedés azt gondolni, hogy a CXA61 a magasabb ára miatt hátrányba került a vetélytársakkal szemben. Igazság az, hogy a módosítások jól működnek. Bár a hangzás felismerhető módon kapcsolódik az előd modellhez, az új bemutatás módja áttekinthetőbb és szórakoztatóbb hallgatni minden bemeneten. A vonal bemeneteihez a Naim ND555PS zene hálózat lejátszót, és az árban hozzá illő Marantz CD6006 CD lejátszót csatlakoztatva tetszett az erősítő élénk természete. Többféle zenét hallgattunk rajta Hans Zimmer Gladiator-tól Olafur Arnalds Living Room Songs-on át Prince 3121-ig, és a CXA61 mindegyiket jól kezelte. A hangzás kontrollált maradt függetlenül attól, hogy a Bower 606, vagy a saját referenciaként használt ATC SCM50 volt csatlakoztatva. Elég erőt mutatott a Gladiator hallgatása során. Ez a zenemű hatalmas mély beütéseket és számtalan más nagy dinamikájú csúcsot tartalmaz. Kedvtelve hallgattuk, mert soha nem tűnt zavarosnak, vagy stresszesnek a bemutató, még az igényes zenéken sem. Meggyőző volt a tonális egyensúlya, ahogy feltárta a különbséget a finom futamok és az erőteljes bekezdések között. A bemutató stílusa megmaradt a hangszórók és a zenei műfajok széles skáláján, minden esetben tisztaság és tágas tér jellemzi. A sztereó képalkotás lenyűgöző pontossággal és stabilitással helyezi el a hangszereket a térben. A színpad szépen rétegezett, ha a forrás anyag és a hangfal megfelelő. Hosszabb hallgatás után egyértelművé vált számunkra, hogy kevés riválisnak van esélye a CXA61 ellen. Könnyedén tárja fel az alacsony frekvenciás részleteket, gondos, meggyőző módon tálalja az összetett műveket is.
Olafur Arnalds művének hallgatása megmutatta, hogy mennyire kifinomult. Az erősítők nagy része masszív sonkával ábrázolja ezt a muzsikát, de szerencsére a Cambridge nem esik bele ebbe a csapdába. A hangja magabiztos és egyszer sem veszti el a kontrollt a hangfal felett.Prince 3121 számán kiderül, hogy a ritmikában is járatos. Rengeteg szórakozást ígér a basszusgitártól a bonyolultan változó ritmusokig, amit Prince jellegzetes énekhangja fűszerez. A CXA61 minden hangfalat kézben tart, nem kendőz el részleteket, és nem homályosítja el az érzelmeket.
Értékelés
Igaz, hogy a Cambridge Audio CXA61 drágább mint az előd modell, de jobban felszerelt, és egyértelműen jobb a hangja. A rivális Audiolab 6000A és a Rega Brio kedvezőbb árban van, de azokat hangzásban, a szolgáltatásokban, és az építés minőségében is felülmúlja. Ha ebben az árkategóriában keres jól felszerelt integrált erősítőt, ez egy remek kezdés lehet.
Pontozás:
- Hang: 5
- Szolgáltatások: 5
- Kivitel: 5
Műszaki adatok:
Forrás:[/www.whathifi.com]