Blogger Vlogger Youtuber Influencer. Tényleg ez a jövő?

Blogger Vlogger Youtuber Influencer. Tényleg ez a jövő?

Robbanásszerűen fejlődő fertőzésről beszélünk, ami az interneten terjed. Egyáltalán nem rosszindulatú, de mivel fizetett hirdetésként kell elkönyvelni ezeket a tevékenységet, ezért igencsak részrehajló. Maga a jelenség talán elfogadható dolog a mai világban, és addig nincs semmi gond ezzel a reklámozás móddal, amíg a megfontoltság szűrőjével a telefonja hangszóróján keresztül hallgatja, és kijelzőjén nézi, és csak szórakoztatásnak tekinti.

Maga a műfaj a kalandfilmektől eredeztethető. A néző kényelmes foteljéből élheti át akár a „Kancsendzönga” megmászásának izgalmát, miközben mások fáradnak vele, és közben lefagy a lábujjuk. Valami hasonló történik napjainkban a Hi-Fi termékek reklámozása során. Még az új készülék kicsomagolásának izgalmát és az első megszólalásának pillanatait is „megtapasztalják” helyettünk, nekünk nincs más dolgunk, mint szabadidős tevékenységként mindezt elhinni! Na és aztán hogy ki mennyire fázik rá, vagy sem, az szerencse dolga! Kicsit körbejártuk a témát, hogy megtudjuk, pótolhatja-e a más által átélt élmény azt, amire a zenekedvelők felesküdtek.

Sajnos, az élő zene hallgatása helyetti konzerv-muzsika élvezete során is rengeteg kompromisszumot kell kötnünk. Idő, és adott esetekben pénzhiánnyal küzdve próbáljuk a lehető legjobbat kihozni hangrendszerünkből, ezért a lehető legtöbb helyről akarunk információt beszerezni. Aztán persze ideális esetben, csak vesszük a fáradságot, hogy meghallgassuk a megvásárolni kívánt berendezést, ami mellett mások a lehető legtöbb pozitív érvet sorakoztattak fel. Csak csendesen kérdezzük: Miért nem kezdi azonnal meghallgatással? Egy csomó időt spórolna vele! Egy magára valamit is adó kereskedő szívesen bemutatja minden portékáját. Ám ez a hagyományos stílus, a fiatalok nem szeretnek élni vele. Miért is? Talán türelmetlenség vagy talán tájékozatlanság az irányában, hogy hol is lehet ezek után érdeklődni netán meghallgatni.

Hagyománytisztelő olvasóink számára kicsit bemutatjuk ezt, mint jelenséget. Merész ember, aki kiáll ország világ elé vagy ideális esetben világ elé, és kamerán keresztül online mutat be egy terméket úgy, hogy közben hasznos tippeket ad vele kapcsolatban. Kell hozzá stílus, kell hozzá jó beszédkészség, meg némi szerencse, hogy betaláljon. Egy sikeres online tesztelő vlogger influencer stb. jól keres, ha elég sok követője akad. Nem csoda, hogy a magyar fiatalok csaknem fele véleményvezérré szeretne válni nagykorában, legalábbis ez derült ki egy felmérésből, amit a 2019-es Influencer Fesztiválra készítettek.

A cél, hogy felkeltse az érdeklődést, és fenntartsa. Meddig? Manapság már néhány kattintással lehet vásárolni, ezért nem kell sokáig fenntartani a lázat. Persze az más kérdés, hogy az első látásra szerelem meddig tart ki? HiFi-t az ember ideális esetben nem első felindulásból vásárol. Ráadásul tévúton jár, aki tesztek alapján választ. Van erre egy érdekes idézetem valakitől   „ van egy gyönyörű barátnőm nagyon jól főz nagyon kedves nagyon jó az ágyban! Mindenkinek ajánlom hogyha tudja, vegye feleségül”  Noha ez egy kicsit erős hasonlat de valahogy így működik. Megmondják nekünk mit vegyünk vagy, hogy minek kellene tetszeni. Ez nagyon rossz irány, mert felületessé teszi az életünket, ami miatt sokszor csak a trendeknek élnek az emberek sajnos valós értékek nélkül.

Végül is – mit is takarnak ezek a megmondó tevékenységek?

Nos – nem mást, mint egy új jövedelem alapú reklám tevékenységet. Miért is lehetséges ez? Szinte minden korban voltak reklámemberek azaz „megmondó-emberek”, akik valamilyen terméket, legyen az királylány, hódprém vagy lábujj zsibbadás elleni kenőcs stb népszerűsíteni akartak.

Az internet ezt a mai időkben megkönnyítette, és ez nem kicsit veszélyes, mert igencsak kétesélyes! A közösségi hálónk világának az a sajátossága, hogy nyugodtan művelheti bárki ezen tevékenységek valamelyikét, hiszen semmilyen képesítés nem kell hozzá. Tehát bárki, bármit büntetlenül kommunikálhat jelen esetünkben a HiFi világában, a vélemény szabadság égisze alatt!

Természetesen lehet ez egy jó dolog is, hiszen sok jó és tisztességesnek mondható, nagyon jó szándékú teszt vélemény stb. is van fent a neten, amelyekből kaphatunk korrekt információkat is De! gondoljunk csak bele. Ha valaki megírja a tutit akkor a megbízó az életben nem ad további megrendelést. Magyarország egyik híres influencere is így járt.

Számos területen azonban jó dolog tud lenni, ha a terméket nem lehet kipróbálni, annak szolgáltatásait nem lehet megtapasztalni.

Mi hát a megoldás a hifi világában?

Időt kell arra szánni, hogy be tudjunk „csajozni” vagy, hogy jól be tudjunk HiFi-zni.

Szánjunk rá időt és menjünk el több helyre is, és a saját gyárilag beépített, azaz velünk született két mérő mikrofonunkkal meg tudjuk állapítani mi is az, ami nekünk kell, mert így több esélyünk van a jó választásra!