Ha még nem gondolkodott el ezen a kérdésen, a Luxman szolgáltatott egy nagyon komoly indokot a dologra. Várhatóan akkor fog ugyanis megérkezni Európába a PD-191A legújabb zászlóshajó lemezjátszójuk. Már korábban felröppentek hírek Luxman PD-151A MKII kisebb testvér érkezéséről, de ez most nagyon másnak ígérkezik! Míg az MKII átdolgozott, továbbfejlesztett kiadást sugall, a 191 típus jelölés új. Bár megjelenésre hajaz a PD-171A modellre, itt-ott teljesen más lesz.
Elsőként beszéljünk arról, ami ismerős lehet azok számára, akik az előd modellt ismerték. A kezelő elemek elrendezésén nem változtattak, az úgy praktikus, ahogy van. A rózsafa előlap is évtizedek óta dobogtatja meg a szíveket, minek rajta változtatni? És most következnek a változások, hosszú sorokban, mert a PD-171 2011-es bemutatása óta több új technológia is rendelkezésre áll, amit be is építettek az új zászlóshajóba.
Talán a leglátványosabb változás a hangkar. Az új LTA-710 a Luxman és a SAEC Commerce Co. LTD közös fejlesztése, és a normál piacon nem lesz elérhető. A késes csapágyazás módot a kis testvér beharangozójában részletesen ismertettük, erre itt helyet nem pazarolunk. A 10 inches effektív karhossz azért lett választva, mert kisebb a követés hibája, és jobb a vibráció csillapítása. A 256/16mm tracking hiba mértéke így mindössze +1,07 és -1,52 fok közé esik. Sietünk megnyugtatni mindazokat, akik a 12 inchre esküsznek karban, hogy ennél a PD-191-es rendelhető lesz később olyan karbázissal, amelybe az SME3012 is beépíthető lesz. A kar magassága 22 mm mérettel módosítható, így bármilyen hangszedőhöz beállítható a VTA. A kimeneti csatlakozó 5 pontos DIN, de tartozék kiváló minőségű DIN-RCA kábelt ad hozzá a Luxman.
A meghajtó szíj széles lapos EPDM, ami nagyon jól viseli az öregedést, sokkal később fog ráncosodni a szokásosnál. Szükség is van erre, mert az 5,2 kilós nagy tehetetlenségű 30 centi átmérőjű tányért bizony fel kell tudnia pörgetni. A DC nagy nyomatékú motor PID szabályzással a szokásos 33 1/3, 45, és a különlegesnek számító 78-as fordulatszámokat tudja. A motor és az új hálózati trafó a 3,2 mm vastag fém alvázhoz rezgés csillapítókkal van rögzítve. Az állítható magasságú lábazat szintén új konstrukció. A 15 mm vastag hajszál csiszolt alumínium fedőlemez pedig nélkülözhetetlen része a tömeg tudatos növelésének.
Ahogy az a fentiekből is látható minden együtt áll ahhoz, hogy az új zászlóshajó Luxman vízre szálljon, és győzelmeket arasson. Közöltek róla részletesebb műszaki adatokat, de azt úgy is elfelejti jövő tavaszig. Mi minden esetre már megrendeltük, így remélhető, hogy az első körben kapunk majd belőle. Az áráról pedig később tudunk nyilatkozni.