/
/
Sonus faber Sonetto V G2 bemutató SoundstageHiFi 2. rész
2025. 02. 01.

Sonus faber Sonetto V G2 bemutató SoundstageHiFi 2. rész

Hogy pontosabb véleményt alkothassak, rövid időre mellé tettem a hallgatási tesztre éppen akkor érkező Sonus faber Concertino G4 monitorokat (5000 USD).

A Concertino G4 újabb, mint a Sonetto G2 sorozat, és egy kis méretű 2-utas monitor. Az apróság 5,25 hüvelykes mélyközép sugárzója természetesen nem tud olyan hangnyomást létrehozni a mély tartományon, de a hierarchiában magasabban helyezkedik el.

A beütések mértéke nem vehette fel a versenyt a Sonetto-val, és a helyiséget sem tudja annyira hanggal feltölteni, de én másra voltam kíváncsi, ez pedig a közép tartomány prezentációja.

Azokon a muzsikákon, ahol az énekhang domináns, mint például a Packing The Cage, és a Los Ageless, vagy olyan szerzeményeken, ahol a középtartomány jelenléte fontos, mint például Van Morrison alt szaxofonja a Spanish Steps (Poetic hampions Compose album CD, Polydor 314 537 547-2) beigazolódott a gyanúm. A Sonetto középtartománya a Concertino G4-hez képest is kicsit zárt. A Sonus apróságának nyíltsága az Aura hangfalakkal vetekedett, de a helyiséget nem tudta úgy hanggal feltölteni, mint a Sonetto V G2. A színpad ábrázolása viszont következetesen szélesebb, és a közép jobban ki van dolgozva, emiatt a fókusz élesebb.

Az apró hiányosságok ellenére minden alkalommal, amikor visszatértem a Sonetto-ra, sokkal meggyőzőbb basszus tartományt és dinamikát érzékeltem, amit nagyobb hangerő beállításban is fenn tudott tartani.

Jó példa a Poetic Champions Compose zenei anyaga. A Concertino csúcsai szuper édesek, a közép gyönyörű folyékony, a magas nyílt, az ábrázolás pontos és holografikus, de a 80 Hz alatti tartomány teljesen hiányzott. Nyilvánvaló, hogy a kis hangfal nem az én hallgató szobámba való méret.

Az V G2 révén a basszus annyira kidolgozott volt, amennyit a felvétel kívánt (tudnia kell, hogy itt nem sok minden történik 50 Hz alatt), a Spanish Steps szaxofonja közvetlenebb, ugyanez igaz az énekhangra, ami miatt a hangzás összességében jobban magával ragadott. A Pacing The Cage hallgatásakor Rob Wasserman basszusán a Concertino hiányosságot hagyott maga után, míg a Sonetto teljes erejével tolmácsolta. Cockburn hangja mindkét hangfalon hasonló, de az állóval hangosabban lejátszva átélhettem a felvétel teljes dinamikáját.

Az Aurával összehasonlítva, az a nagyobb basszus kiterjesztésének, és nyíltabb közép tartományának köszönhetően néhány felvételen jobban szólt. De figyelembe kell venni azt, hogy az Aura háromszor annyiba kerül, mint a Sonetto V G2. Esztétikájukat összehasonlítva pedig mindkettő luxust áraszt, ám a Sonus faber sokkal olcsóbban teszi ezt. Nagyon tetszett a nappalimban a wenge álló, de egyenesen rabja vagyok a fehér Aura hangfalam eleganciájának.

Mindent egybe vetve, ha a pénz nem lenne akadály, az Aura a győztes, de ha az anyagiak korlátozottak, ahogy a legtöbb ember számára azok, a Sonetto V a jobb választás. Elfogadnám a színét a fehér helyett, és nem aggódnék a finom különbségek miatt. A Sonus faber a megjelenés és a hang olyan kombinációját alkotta meg ebben a hangfalban, amivel boldogan tudnék együtt élni.

Következtetés:

Az év elején írtam egy cikket (fordítás hamarosan – Fordító megjegyzése) a Sonus faber Suprema hangszóró rendszerről, amiben kifejtettem a véleményemet, miszerint a gyártó hangzását és stílusát tekintve három korszakon van túl. Ezekre én úgy gondolok, mint V1.0, ami 2011 előtt volt, vagy V2.0-ra, ami 2011-től a Suprema megjelenéséig tart, végül a V3.0 a post Suprema korszak.

A Sonetto V G2 szerintem egyértelműen a V3.0 korszak terméke, ami a márka legújabb hangzás módját mutatja be. Monumentális mélyhang tartomány, kifinomult magas hangok, és éles fókusz a színpad ábrázolásban. A legjobban az tetszett benne, hogy milyen könnyedén tudott sokféle zenei stílust lejátszani fáradság okozása nélkül. Tisztában kell azzal lennie, hogy a háromféle rendszer beállítást, és a több hangfallal való összehasonlítást képtelenség lett volna napok alatt végigcsinálnom. Hetekről, de inkább hónapokról beszélhetünk, amíg nálam tartózkodott. Ennyi idő alatt egyszer sem fáradtam bele a hallgatásába, és ha a cégnek nem kellett volna tovább küldenie máshová, szívesen megtartottam volna őket. Még azzal is együtt tudtam volna élni, hogy kizárólag a közép sugárzója fehér.

Ajánlás:

Írta: Doug Schneider

2024 November 1.

Forrás és képek: Soundstage HiFi és Sonus faber

Mérés: Soundstage Network

Műszaki adatok: Sonus faber Sonetto V G2

Mérési eredmények:

A fenti ábra csak kedvcsináló, és a két hangfal közötti hangnyomás eltérést mutatja. Elsősorban arról ad tájékoztatást, hogy milyen gondosan válogatta párba a gyártó a hangfalakat. Aki több mérési eredményre kíváncsi, az kattintson ide. Eredeti nyelven tanulmányozhatja a Sonus faber Sonetto V G2 teljes mérési jegyzőkönyvét.

Vissza az első részre

hírek & tesztek

AUDIOPHILE TANÁCSADÓ

JANCSA ATTILA

Ma már hazánkban is egyre többen adnak arra, hogy szépség és kifinomult elegancia tegye teljessé életüket. Kevesen tudják azonban, hogy ez a tökéletesség az otthoni zenehallgatás világában is elérhető. Az Audiophyl Kft. küldetése, hogy változtasson ezen és megnyissa az utat a valódi minőség irányába.

Több száz terméket felölelő audio-vizuális portfóliónkat úgy állítottuk össze, hogy az maradéktalanul kiszolgálja a csúcsminőségű, prémium termékek vásárlóit.