T+A – Újra Magyarországon az innovatív német márka

A ’90-es években, amikor a gyártó termékeit első ízben forgalmazták hazánkban már számos T+A készülékkel találkoztunk, és noha a külföldi készülékek megjelenése után Magyarországon elsősorban az angol hifinek alakult ki komoly presztízse és rajongótábora, mi nagyon szép emlékeket őrzünk róluk. Azóta sok-sok év telt el és most a T+A készülékek újra itt vannak, mi pedig kíváncsian várjuk, mivel rukkoltak elő az utóbbi években.

A T+A jelentése Theorie+Anwendung, azaz Elmélet és Alkalmazás, ami azt hiszem, elég egyértelmű, kitalálnak valamit, aztán megvalósítják, persze nem ilyen egyszerűen, amilyennek leírva tűnik, mert egy-egy termékük megvalósulása mögött hosszú és komoly kutató és fejlesztő munka áll. Az 1978-as megalapítása óta a Kelet-Vesztfáliai Herfordban működő gyártó filozófiája számunkra különösen szimpatikus, hiszen napjaink használd valameddig (lehetőleg ne túl sokáig) aztán dobd el és vegyél egy újat szemléletével teljesen szembemenve ők a tökéletes hangzás mellett a hosszú élettartamot és az olcsó divatirányzatok elkerülését tartják kiemelten fontosnak. Készülékeik éppen ezért stabil műszaki háttérrel rendelkeznek, precízen megépítettek és amint azt a hazai forgalmazótól megtudtuk, náluk még a nagyon régi modellekhez is lehet alkatrészeket kapni, így például nem kell eldobni például egy jó CD játszót pusztán azért, mert már nincs mechanika vagy kiolvasóegység hozzá. Aki ragaszkodik a jól bevált és megszeretett készülékeihez és általában véve a tárgyaihoz, az biztos nagyra értékeli ezt a fajta gondolkodást, ami sajnos mostanában eléggé kiment a divatból. Ugyanezen filozófia jegyében a gyártónál a termelési ciklusok is eléggé hosszúak, ami szintén pozitív, hiszen ha megvesz valaki egy T+A készüléket, nem kell mindjárt a következő évben azzal szembesülnie, hogy új van helyette és az övé már „lejárt lemez”-nek számít és ezzel együtt értéktelenebb is lett.

A fizikusokból, mérnökökből és technikusokból álló csapattal rendelkező gyártó úgy véli, hogy valódi akusztikus kincseket tervez és gyárt, amelyeket természetesen nem a tömeges piacoknak szán, hanem azoknak az ügyfeleknek, akik megfelelően tudják értékelni őket. Minden fontos alkatrészt házon belül terveznek és készítenek, és minden egyes berendezésüket Németországban gyártják. A kiindulási pont minden új készülék esetében a design és a mechanikai alkatrészek megtervezése, amihez a legújabb CAD rendszereket használják. A munkának ebben a korai szakaszában a sajátosan egyszerű design, a tökéletes funkcionalitás és a kompakt és igényes kivitelezés a legfőbb szempontok számukra. Ahol csak lehetséges elsősorban fémeket használnak, mind technikai okokból – mint például a fizikai erő, a tartósság és az árnyékolási hatékonyság – mind pedig környezetvédelmi okokból (a T+A termékek akár 90%-ban újrahasznosíthatók). Náluk így véletlenül sem fogunk pehelysúlyú, lityi-lötyi műanyag készülékekkel találkozni, amelyek sok korábban magasra értékelt gyártó presztízsét lerombolták már.

A kezdeti ötlettől az áramkörök megtervezésén át egészen a komplett készülék legyártásáig minden egyes lépés az innováció jegyében és olyan tökéletes odafigyeléssel történik, amiből a németeknél sosem volt hiány. A céljuk elsősorban a minőség, nem pedig az alacsony gyártási költségek elérése, így utóbbiak miatt egy készülékükből sem spórolnak ki semmi lényegeset, ami a minőségének rovására menne. Termékeik fejlesztése során a fejlesztési részlegük szorosan együttműködik különféle egyetemekkel és műszaki főiskolákkal, többek között ez is magyarázza, miért olyan sok úttörő koncepció származik tőlük, akik a legmesszebbmenően figyelembe veszik az ifjú titánok elgondolásait és ötleteit.

A Németországban, kifinomult gyártási folyamatok során és nívós alkatrészekből készült magas színvonalú berendezések egyik elkerülhetetlen következménye a termékek magasabb árkategóriája és a relatíve kis gyártási mennyiség. Egyértelmű hát, hogy a T+A készülékek nem az áruházakba készültek, hanem annak az értő közönségnek, amely meg tudja és persze meg is akarja fizetni őket.

Értékesítési politikájukban nagyon fontos szempont, hogy a készülékeiket kizárólag olyan szaküzletekben árusítsák, ahol a műfajban alapvető fontosságúnak tekinthető korrekt bemutatási körülmények mellett a megfelelő szakmai felkészültség is megvan, hiszen ők a vásárlók teljes körű tájékoztatását és a szaktanácsadást is a szolgáltatáscsomag szerves részének tartják. Ennek okán Németországban egy több mint 180 kvalifikált szaküzletből álló értékesítési hálózatot építettek, és a külföldi forgalmazás esetében is csak a megfelelő körülményeket biztosítani tudó partnerekkel dolgoznak együtt. Hazánkban az Audiofil Szalonra hat jelentkező közül esett a gyártó választása, ami nagy megtiszteltetés számukra és egyben biztosítja, hogy ez a kiváló márka sok más ország mellett nálunk is megfelelő körülmények közé kerüljön.

Forrás:[www-hifipiac.hu]