Sonus Faber Chameleon Tower álló hangsugárzó

Ebben a gyártási sorozatban a Vichenzai székhelyű cég mérnökei ötvöztek sok, már-már ikonná váló elemet a modern, mai igényeket kiszolgáló forma- és színvilággal, megcélozva ezzel az erre fogékony fiatal vásárlóközönséget.

A Sonus Faber művészi vonalának legújabb és tegyük hozzá igényesen modern kivitelű hangsugárzói szinte minden, a gyártóra jellemző küllemi jegyet felvonultatnak. Az új hangsugárzók jellemzője, az innovatív stílus mellett, a kézi munkával készített kivitelezés, amely egyáltalán nem szokványos ebben az árkategóriában. Ez a kaméleon nem tud elrejtőzni a szobában. Színeit ugyan tudja változtatni, de nemcsak ez hat a meglepetés erejével. A Chameleon Tower a szobában kitűnő hangzást produkál.

A felhasznált alapanyagok kivételes összhangban vannak. A Chameleon kabinetjét bőr borítja, az illesztések és peremek alumínium díszítést kaptak. Az oldalfalakon színes, levehető, egyszerű mozdulatokkal cserélhető oldallapok helyezkednek el. A cserefelületeknek köszönhetően a színválasztás már nem végleges döntés többé. A megváltoztathatatlan helyett lesz valami, ami együtt fejlődhet a vásárló ízlése szerint vagy harmonizálhat az enteriőr változtatásra kerülő bútorzatával. A Sonus Faber Chameleon hangsugárzói tulajdonosuknak megadják azt a szabadságot, hogy kiválassza a legmegfelelőbb stílust a belsőépítészeti környezettel összhangban. A színes oldallapok nemcsak a választás lehetőségét hordozzák, de fontos szerepet is betöltenek. Nevezetesen a rezonancia mentesítésben van szerepük. A Chameleon sorozat megalkotásánál a Sonus Faber tervezői kikísérletezték a kabinet formájának és arányának legjobb együtt-hatását, így garantálva a belső rezonanciák kivételes kézben tartását.

A Chameleon hangsugárzó tükrözi a gyártás kézművesipari jellegét. A letisztult, mégsem hűvös kivitel abszolút modern, a gyártásminőség, a kidolgozás és a színösszeállítás összhangja folytán mégis elegáns. A gyártás minden részlete, minőségi alapanyagok felhasználásával, Olaszországban a saját gyárban folyik. Minden fő alkatrész kizárólag a Sonus Faber gyártmánya, már az utolsó simítások elvégzésekor is szigorú minőség-ellenőrzésen megy át a termék. Az egyes részegységek – amelyek más európai beszállítóktól származnak – a Sonus Faber mérnökeinek innovációit tartalmazzák. Saját terveik alapján a beszállítók által készített alkatrészek a gyárba félkész állapotba kerülnek leszállításra, itt kerülnek bele az egyedi megoldások. A gyártó így harcol az esetleges másolások ellen. Az utolsó simítások elvégzésekor szigorú minőség-ellenőrzésen és meghallgatási teszten megy át a termék.

A több műfajú zenén történt meghallgatás alatt nagyon jó akusztikai megvalósítás, kiváló teljesítménystabilitás jellemezte. Ezért is ajánlok egy meghallgatást mindenkinek, mielőtt a színeket kiválasztja! A 29 mm-es átmérőjű magas-hangszóró nem tuc-tuc jellegű cincogást, hanem hangszerekre jellemző csilingelést és egyenletes nagyfrekvenciás átvitelt szolgáltat.
A mély és mély-közép hangszórók membránja polipropilénből készült, frekvencia átvitelük sok zenei műfaj alaphangulatához illeszkedik.

Ezzel el is érkeztünk mondandónk magvához miszerint, egy hangszernek teste van és ezt egy magára sokat adó hangdoboznak, be is kell tudni, mutatni. Na mármost mi kell ehhez a hangdoboz-építésben? Olyan hangszóró, amelyik mágnese erős, membránja kellően merev és könnyű, valamint annyi doboz, hogy az után-zengő felület képes legyen elhitetni velünk, itt hangszer szól. Mindezek megfelelő arányát kell eltalálni – nekem és a hangdoboz gyártóknak elhihetik – nem könnyű a dolog. Van, aki a kamarazenét szereti, van, aki a szimfonikus nagyzenekart 300 tagú kórussal, van, aki a rock koncerteken alkalmazott kilowattokat szeretné viszontlátni. Mindenkinek nem lehet eleget tenni, bár okos kompromisszumokkal talán megy a dolog. Érvényesül a régi tézis, miszerint egy kicsit gyűjtünk még a pénzünkhöz, és egy jobbat veszünk. Mivel legfőbb kedvencünk az értékes zene, művészi teljesítmény, amely nem lehet holmi áralku tárgya, keressük a megalkuvás-mentességet, a jó hangot produkáló hangdobozokat, ha már a jelenlegi technika állása szerint nem lehet őket mással kiváltani. Milyen szép is lenne egy olyan távirányító, amely gombnyomásra eltüntetné a dobozokat, és csak a hang maradna meg. (Lehet, hogy most ötletet adtam?) Mindenesetre etalonunk továbbra is a valódi hangszerhang, hiszen ehhez tudunk hasonlítani bármilyen gép által előállítottat. Mivel a vizsgálódáshoz jó felvételek is kellenek, az alábbi igazi mestermunkákat hallgattuk.

Egy kicsit „kilóg” a jellegzetes Sonus Faber soundból, mert tervezői a rock, a blues, pop és más népszerű műfajokra szánták – mellesleg ezeket hallgatjuk a legtöbbet – nem a klasszikus, komoly zenére. De, hogy mennyire jól megbirkózik a nagyzenekari művekkel is bizonyíték Hans Zimmer filmzenéi közül a Rain Man, a Gladiátor vagy a Karib tenger kalózai.
La Spagna – Barokk kamarazene eredeti, restaurált hangszereken előadva. Analóg felvétel Revox A-77, Sennheiser MKH 105 mic.
Lincoln Center Jazz Orch.-Portraits Duke Ellington. Columbia CK 53145

A Sonus Faber Chameleon Tower álló hangsugárzó felső részében monitor jellegű, hangzásában is a tisztaság a jellemző. Precíz magasai, jól artikulált közép tónusai folytán szélesebb a hangi történések spektruma, a dinamikai, ritmikai, hangszínezeti képességek széles tárházával bír. A meglepően tiszta, részletező közép- és magas hangtartomány leképezése a ritmikai játék olyan apró rezdüléseibe avat be, ami felett máskülönben elsiklanánk. Felső középtartományban a nyíltság jellemzi a hangképet, az ének szépen artikulált, fényes és előbbre jött a színpad is, vagy mi ültünk közelebb a zenéhez. Nem annyira az irányok megrajzolása, mint inkább egy hiteles aura ábrázolása sikerült jobban. Hangját a kellő gyorsaság, nyíltság jellemzi, valamint az aránylag nagy érzékenység, adva a lehelet finom szaxofonszólótól, az angolkürt elegáns tónusain át, a trombita ércességéig mindent megmutat ebben a valódi hangszeres műfajból.
Telten, de mégis levegősen szól, sajátos ízét a teltség és az alsó közép tartomány adja. Alul van a rezonancia pontja, vagy jobban kiemeli az alsó frekvenciákat, ez a hangzásképben mindvégig jelen van. Bizonyos nagy hangerőnél már nem mutat nagy dinamikai különbségeket, kicsit túl hangos lesz ahhoz, hogy részletező legyen, plasztikussá válik. dobozban kellő levegőtömeg van, kellően nagy az után-zengő felület, mégsem falrengetőek a mély-hangok. A színpadon hátrébb helyet foglaló muzsikusok nagyon szépen megrajzolt térből szólnak. Jól megy a háttérben zenélők-éneklők definiált, kellő részletezésű hangzása, mely nem száraz és nem hűvös megszólalású.

Konklúzió:

Az ötlet, hogy cserélhető oldallapok legyenek hangsugárzón, még egyik gyártónak sem jutott eszébe. A Sonus Faber Chameleon Tower nem váltja az eddig ebben az árkategóriában pozíciónált Toy szériát, több annál. Mind kivitelben, mind hangzásában hozza azt az elvárt modernséget, amit ma a piac megkövetel. Egy biztos, a minőség léce, most is magasban áll.

Zeneiség: 85%
Térleképzés: 80%
Dinamika: 80%
Kivitel: 90%
Szerelés minosége: 95%
Kezelhetoség: 80%
Összesen: 85%

Pro
+ precíz magasai, jól artikulált közép tónusai
+ hangját a kellő gyorsaság, nyíltság jellemzi
+ a kabinet alapanyagai kivételes összhangban vannak

Kontra
a hangszórók membránja polipropilénből készült
nagy hangerőnél már nem mutat nagy dinamikai különbségeket

Forrás:[www.hangzasvilag.hu]

Specifikáció

Megjegyzés.:
A három komponensből álló Sonus Faber Chameleon sorozat optimális megoldást kínál a sztereó zene szerelmesein kívül azok számára, akik szeretnének létrehozni egy többcsatornás házimozi-rendszert. Komplett ötcsatornás hangrendszer alakítható ki a front, center és az állványos hátsó hangsugárzókból. A hangszórókészletek méretezés szerint az egyes modellekben azonosak.