Cambridge EVO 75 és EVO 150 bemutató Designmilk

Cambridge EVO 75 és EVO 150 bemutató Designmilk

A Cambridge Audio EVO 75 és EVO 150 elegáns „simplify” megoldás

Ami a hangzás megítélését illeti, inkább lelkes rajongónak tartom magam, aki közel áll az elkötelezett audiofilhez, de korántsem annyira megszállott. Igen, a hangzás kiemelten fontos számomra, de legalább ennyire fontosnak tartom az egyszerű használat módot, a letisztultságot, sőt az esztétikát is. Mielőtt még az árakról beszélnék, szeretném elmondani, hogy hozzám is nehezen jön, és gyorsan megy a pénz, ezért óvatosan kalandoznom a berendezések kiválasztása során. Szerény méretű otthonban élni azt is jelenti, hogy a padlón álló hangfalakról és a nagy méretű berendezésekről le kell mondanom, inkább az utóbbi időben megjelent több funkciós integrált, Wi-Fi alapú megoldásokra terelődött a figyelmem. Amikor rátaláltam a Cambridge Audio EVO 75 streaming rendszerre, számomra megszűnt minden kompromisszum. Magas teljesítményt nyújt, könnyedén testre szabható, csak a hangfalakat kell hozzá csatlakoztatni, meg a LAN kábelt.

50 éves múltja során a Cambridge Audio az audiofil társadalom egyik legismertebb, és leg elismertebb márkanevévé vált, amely legújabb termékei az EVO 75 és EVO 150 all-in-one egységek. Figyelemre méltó változás ez, komoly lépés az életmód kategória felé. Véleményem szerint ez a legjobban kinéző formaterv, amely minden nappaliban, szórakoztató szobában, de még egy odúban is megállja a helyét, és azonnal a helyiség szerves részének tekinteném.

A megjelenése Ged Martinnak, a Cambridge vezető tervezőjének köszönhető, aki úgy a 75-öst, mint a 150-est kompakt alapterületűre szabta. Kortárs design, amit az 1968-ban tervezett P40 erősítőjük ihletett. Emellett figyelembe veszi Donald Norman – aki egy kognitív tudós és mérnök – elveit is a mindennapi használati tárgyak funkcióinak és megjelenésük közötti összefüggésről.

Erre a dologra kiváló példa az előlap koncentrikus forgató gombja. Használata nyilvánvaló, megteremti a közvetlen használatmód érzését. Az első a hangerő, a hátsó tárcsa pedig a források beállítására szolgál. Az előlapon található függőleges elrendezésű gombok a be/kikapcsolás, a lejátszás vezérlés, és a Bluetooth kapcsolatra szolgál. A tartozék távvezérlő, és a kompatibilis vezérlő alkalmazás ugyanilyen jól használható.

Ennek a szépen kialakított rendszernek egyetlen hiányossága talán az, hogy nem érintőképernyős. A nagy fényes előlapot a 6,8 hüvelykes LCD kijelző uralja, ami szinte kiált ezért a funkcióért. Persze ettől függetlenül a nagy kijelző mindig hasznos, mert a hallgatási távolságból is jól leolvasható, és az album borítók jól láthatók rajta. Végül is belátható az, hogy a normál használat során valószínűleg soha nem fogja kezelni az előlap gombokkal, annál inkább a kényelmes mobil alkalmazással.

Számomra az EVO egyik legmenőbb tulajdonsága a letisztult esztétika. A gyártó felismerte a belsőépítészeti igényeket, és kétféle oldal panellel szállítja a készülékeket, amelyeket mágneses rögzítés tart a helyén. Az egyik szépen erezett diófa, a másik pedig modern hullámos fekete, amelyet a Richlite nevű újrahasznosított papírból gyártanak. A dió oldal panel elegáns kontrasztot mutat a fekete felületkezelt alumínium házzal. A másik pedig a hagyományos fekete megjelenéshez kiváló választás.

Az erősítést a Hypex NCore D-osztályú erősítő modul végzi. Ez egy energia hatékony megoldás, amely akár 150W teljesítményre képes az EVO 150-ben. Az EVO 75-ben lévő 75 wattnyi teljesítmény is bőven elegendő volt számomra, de a két készülék másban is különbözik. A kisebb modellben nincs USB port, XLR bemenet, és phono előerősítő. Ezekre a funkciókra nekem nem is volt szükségem.

Akinek a fent felsoroltak nehezen érthetők, azok számára talán a következő mondat egyértelmű lesz. Néhány percig tart mindössze a LAN és a hangfalak csatlakoztatása után az, hogy a Tidal Masters, a Spotify Connect, az Airplay 2, a Chromecast, illetve a Roon vagy Qobuz hallgatható legyen a StreamMagic alkalmazás használatával.

Az EVO 75 teljesítményét sokféle zenei stíluson meghallgattam, és a következőket tapasztaltam. Nagy nyílt színpadot rajzol egész pontos ábrázolás mód mellett. Végigmentem a kedvenceimen MQA nagy felbontású formátumban. Fiatal korom slágereitől kezdve a napjaink brit pop iparának zenei terméséig. Még Sault Nine szerzeményét is elővettem, pedig régóta nem hallgattam. Azok közé tartozok, akik bevallották maguknak, hogy a kényelemért áldozatokat kell hozni. Az utóbbi évek fogyasztói iparának hangzás világa egészen jó, még azzal együtt is elfogadható, hogy nem annyira kidolgozott, mint egy nagy teljesítményű, komponensekből álló rendszer. Néhány napos hallgatás után úgy döntöttem, hogy kiaknázom a rendszerben rejlő összes potenciált, és megrendeltem a hozzá fejlesztett 750 dolláros Cambridge Audio EVO S hangfalakat.

Látványban ezek a polc sugárzók kiválóan illeszkednek. Be sem kell kapcsolni ahhoz, hogy tudjam, ez egy teljes rendszer. Persze sokkal jobb a hatás, amikor a selyem dóm magas, és az eloxált alumínium mélyközép dolgozni kezd. Hamarosan újabb bővítés várható, ám az EVO CD lejátszóra még egy kicsit várnom kell.

2250 dollárért az EVO 75 (vagy 3000 dollárért az EVO 150) nem tekinthető olcsó ajánlatnak, mivel hangfalról is gondoskodnia kell, amin hallgatni fogja. De ha egyszerű, elegáns megjelenésű rendszerre vágyik, amiben a funkciók kiválóan össze vannak hangolva, és nem akar elmerülni a komponens berendezések kiválasztásának feneketlen óceánjába, ez az all-in-one audio eszköz igen meggyőző képességeket mutat.

Műszaki adatok:

Írta: Gregory Han

  1. 07. 15