Cambridge Audio EVO 75 bemutató What Hi-Fi

Cambridge Audio EVO 75 bemutató What Hi-Fi

Ítélet:

  • Az EVO 75 ragyogó példa arra, hogy milyen vonzó lehet egy All-in-one rendszer.

Mellette:

  • Nyílt, artikulált, ütős előadás mód
  • Sokféle funkció
  • Zökkenőmentes működés

Ellene:

  • Szegényes távvezérlő gombok
  • Nincs lemezjátszó bemenet

Az elmúlt hetekben hosszabb idő töltöttünk együtt a Cambridge Audio EVO 75 All-in-one rendszerrel mint a kollégák együttesen az elmúlt évben. Az a kép alakult ki róla, hogy bizony nagyon kellemes társaság. Nem csak úgy beszélget nekünk, mint azt sok manapság a kategóriában futó termék teszi, sőt meg sem nevettetett minket, hacsak nem Weird Al Yankovich-ot hallgattunk rajta. Jó érzés volt a közelében lenni, és ez részben azért van, mert átgondolt a tervezése.

Az első bizonyíték a nevében rejlik. Az EVO azt jelzi, hogy a progresszív Hi-Fi kategóriájába tartozik, a 75 pedig a csatornánkénti teljesítményére utal. A Cambridge Audio két sokoldalú modellel jelent meg a piacon, a bemutatóban szereplő 75-ös az egyik, a másik pedig az EVO 150, amelynek kimeneti teljesítményét valószínűleg már kitalálta.

A két eszköz együtt hivatott a prémium erősítővel egybe épített streaming egységek emelkedőben lévő piacát meghódítani. Csak egy pár hangfal csatlakoztatására van szükség, és a rendszer készen áll a használatra. Még elkésettnek nem nevezhető, de a Linn, az Arcam, a NAD, és a Naim már jelen van ebben a szegmensben.

A Cambridge Audio gazdag történelmi múlttal rendelkezik a sztereó erősítésben, sőt van nekik saját sikeres streaming platformjuk is. Nézzük tehát, hány csillagot ér, amikor ezek egy készülékben egyesülnek:

A funkciók bemutatása:

A jelenleg futó eszközök legalább olyan összetett módon vannak berendezve, mint egy IKEA bemutatóterem, de az EVO 75 eltökélt szándéka, hogy ezen is túltegyen. A dedikált StreamMagic alkalmazás hívogató módon átjárót biztosít a Tidal, Qobuz, DLNA funkcióin keresztül bármely hálózathoz csatlakozó tárolt zenei anyag lejátszásához.

A Spotify Connect, és a Tidal MQA a fedélzeti klienseken keresztül natív lejátszást tesznek lehetővé. A Google Chromecast pedig a a Deezerhez hasonlóan a YouTube Music, Apple Music, és TuneIn tartalmak elérését teszi lehetővé. Az AirPlay 2 az Apple készülékekről egy gombos lejátszás indítást biztosít. Az aptX HD pedig offline streaming lehetőséget kínál, a Roon Ready támogatás pedig átfogó streaming listát készít.

A számtalan mód, ahogy napjainkban zenét játszhat le a telefonról, a táblagépről ijesztőnek tűnhet, de bármelyik mellett dönt, a Cambridge nem tesz különbséget, mindegyiket támogatja. Arra is lehetősége van, hogy más külső műsorforrásokat csatlakoztasson. Lehet szó TV-ről, CD lejátszóról (a gyártó az év végére ígéri az EVO CD dedikált lejátszót), vagy külső meghajtóról is. Az EVO 75 ezekhez RCA, USB, koaxiális, optikai és HDMI ARC aljzatokkal van felszerelve.

A bakelit lemez tulajdonosok itt sajnos nem találnak leírást a phono bemutatás módjáról, de ez nem mulasztás a részünkről. Az EVO 150 az, amely a dupla kimeneti teljesítmény mellett beépített phono előerősítőt tartalmaz. Egyéb különbségek még a nagyobb ESS Sabre chip, az aszinkron USB, az XLR szimmetrikus bemenet, valamint a kapcsolható két hangszórós kimeneti terminál. Ha tehát vinyl rajongó, a nagyobb testvért kell választani, vagy az EVO 75-höz külön lemezjátszó előerősítőt kell vásárolni.

A felépítés:

A rendszer egydobozos kényelmét napjaink lifestyle design szemlélete ihlette, és valódi szépséggé tette az EVO 75-öt (és persze a testvérét is). A szépség megítélése természetesen a tulajdonoson múlik, de a Cambridge megtalálta a módját, hogy többféle nappali dekorációhoz is illeszkedhessen a készülék. A fekete eloxált alumíniumház valahol a fél és teljes Hi-Fi szélesség között van a 31,7 centi méretével. Mágnesesen rögzíthető oldal panelekkel rendelkezik, amiket a tulajdonos saját döntése szerint cserélgethet. A mellékelt diófa panel talán egyfajta emlékeztető az 1968-ban kiadott P40 első erősítőjükre, míg a hullámosított fekete anyag Richlite nevű újra hasznosított anyagból áll.

Tehát akár klasszikus tradicionális, akár letisztult modern környezetbe helyezi, az EVO megérdemli, hogy ne csak hallják, de lássák is. Különösen kedveltük a 6,8 inches LCD panelt, és az előlap koncentrikus dupla forgó tárcsáját. Ezek a formatervezés elemek a zászlóshajó Edge sorozatban is megtalálhatók.

Ezúton javasoljuk a gyártónak, hogy lehetne a tárcsának megnyomható kiválasztás funkciója is, mert az sokkal közvetlenebb érzés a lejátszás elindítására, mint az automatikus kiválasztás mód.

A kijelző jobb oldalán lévő lejátszás vezérlés gombok diszkrétek, jól illeszkednek a megjelenéshez, de nem túl praktikus őket használni. Azt természetesen el kell ismernünk, hogy a mindennapokban a teljes funkciós távvezérlőt, és a telefon alkalmazást használja a leggyakrabban mindenki.

A távvezérlő egy fontos eszköz, amit nem szabad névjegykártya méretűre zsugorítani. A Cambridge ezen túl ment, nem csak hogy rendes méretet ad, de az ujjaknak is kényelmes, a gyártó tehát ügyelt erre a részletre. A látószöge viszonylag keskeny ügyeljen arra, hogy szemből használja.

A Preset funkció gyors elérést tesz lehetővé például a kedvenc internet rádió hallgatásához, vagy más forráshoz. Ugyanezt a StreamMagic alkalmazás is lehetővé teszi. Arra viszont még nincs lehetősége, hogy a Preset memóriába a Tidalról például teljes albumot mentsen el.

A dedikált alkalmazás nem csak a helyi és egyéb zenei könyvtárak közötti navigációt, de a beállítások elvégzését is lehetővé teszi. Kiváló sebességgel kezeli akár a több százas listákat amiket a Tidal és a Qobuz szokott megjeleníteni. Rejtheti vagy aktiválhatja a forrásokat, és minden általános preferenciát be tud állítani.

Ha más platformokat szeretne használni, mint például Chromecast, Spotify Connect, Tidal Connect, Airplay 2, vagy Roon, nem feltétlenül kell a StreamMagic-ot használnia, működik a dedikált alkalmazás is, a lehetőség adott.

A hang:

A Cambridge Audio erőfeszítései a felhasználói élmény megteremtésére nem vesztek kárba. Az EVO 75 igazi szonikus siker, amit a műszaki adatok is alátámasztanak. Annak ellenére, hogy harmadik féltől származó Hypex NCore D-osztályú erősítők dolgoznak benne, és nem a gyártó által hagyományosan használt végfok, de a gondosan végzett hangolásnak köszönhetően a stílus egyértelműen Cambridge. Feltáró, nyílt és zenei.

Az EVO bemutatás módjának és átviteli képességeinek kiváló demonstrációja a Penguin Cafe At The Top Of The Hill. Ez egy instrumentális muzsika, és az EVO minden szempontból nagyszerűen kezelte. Nyilvánvalóvá teszi a középtartomány artikulált bemutatás módját, a kiváló folyékony és meleg zongora futamokon és a melankolikus dallamokon.

Nincs hiány a helyiség és az egyes hangszerek különállóságának ábrázolásából. Minden hangszer kifejezés módja dinamikus. Ez kulcsfontosságú ahhoz, hogy felkeltse a hallgató érdeklődését, és a dallam szabadon szárnyaljon. Az EVO részéről ennek semmi akadálya.

Anderson Paak Come Home (feat André 3000) felvételén a tömör ritmus ábrázolás nagyon jó. Ütős mélyek és dinamika jellemzi ennek az alapvetően blues hangszerelésű szerzeménynek a bemutatóját. Kiváló a részlet ábrázolás a teljes átviteli tartományon. André 3000 reppelése telt mélyekkel, és cintányérokkal szólal meg, ami ritmikusan és dinamikusan ábrázolt. Azt azért meg kell említenünk, hogy az EVO nem tökéletesen természetes hangú, de a bemutatóját nehéz nem szeretni.

Ugyanez igaz Kate Bush Babooshka felvételén. Az EVO 75 előadásmódja itt is átütő és dinamikus, kontrol alatt tartja a hangulatot, és áttekinthető. Jól ábrázolja az eklektikus előadás hangulatilag lényeges drámai pillanatait.

Az előlap fejhallgató 3,5 mm-es kimenetéhez Grando SR25e és Meze 99 Classics fejhallgatókat is csatlakoztattunk. A bedugás pillanatában a hangfal kimeneteket csendesíti a készülék. Kihúzáskor a kimenet visszakapcsolódik. A bemutatót itt egyértelműség és csökkentett kifinomultság jellemzi, de még éppen elég információ marad ahhoz, hogy szórakoztató legyen hallgatni.

Az ATC SCM50 referencia hangfalunkkal kezdtük hallgatni, majd később áttértünk a díjnyertes KEF LS50 Meta-ra. Mindkettővel jól teljesített. Ezekkel együtt számolva a kiadás már nem jelentéktelen, hiszen 2800 fontról beszélünk, de egy ilyen szintű rendszer esetében a bemutató tényleg lenyűgöző. Egyébként a kedvezőbb árú Bowers 607 S2-vel való partnerség sem állt neki rosszul, azzal együtt, hogy a hangfal miatt a bemutató kissé beszűkült, nincsen akkora felbontás és dinamika, mint például a KEF esetében, de végső soron derűs és szimpatikus maradt.

A többszörösen díjnyertes Naim Unity Atom komoly kihívóval néz szembe az EVO 75 személyében, amely az árkategória legjobb extra beütéseiből, dinamikájából, valamint precizitásából és színpad ábrázolásából alig mutat kevesebbet, ám olcsóbb.

Ítélet:

Sok streaming termék van olyan, amelynek vagy a hangja jó, vagy jól néz ki, vagy jól használható, ám a Cambridge Audio EVO 75 mindhármat együtt kínálja. Eddig a prémium kategóriás All-in-one rendszerekben a Naim Uniti sorozat nem talált kihívóra, ám most ez megváltozott. Ha olyan kiváló képességű, jó hangú, okosan megtervezett egységet keres amire csak egy pár hangfalat kell csatlakoztatni, de a Naim nem fér bele, az EVO 75 a legjobb választás.

Pontozás:

  • Hang: 5
  • Funkciók: 5
  • Kivitel: 5

Műszaki adatok:

Írta: What Hi-Fi

  1. 04. 30

Forrás:[https://www.whathifi.com]