Rose RS130 bemutató SteveHuffPhoto

Ez a bemutató a Rose RS130 zászlóshajó hálózati lejátszó futóműről szól. A gyártó egyik legismertebb terméke, az RS150B is járt nálam. Imádtam a szépségét, a kijelzőjét, és a csomagban rejlő lehetőségeket, annak ellenére, hogy úgy éreztem, a beépített DAC egysége nem hozta ki a rendszeremből az összes mágikus esszenciát. Futóműként használva viszont kiváló volt, mikor a Weiss 501, Chord DAVE, vagy Denafrips Terminator külső DAC egységekkel hallgattam.

Az elmúlt két évben nagyon sok hálózati lejátszót hallgattam meg. A Rose RS150B (5 ezer dollár), a Lumin U2 (5 ezer dollár), az U2 Mini (2 ezer dollár), az Eversolo DMP-A8 (850 dollár) a Bluesound Node X (750 dollár), a Wiim Pro+ (219 dollár) és még sok más, amelyek ára 200 és 15 ezer dollár között mozgott. Járt nálam a Grimm MU1, ami audiofil csemege 13 ezer dollárt meghaladó áron, de csak a Roon-nal használható, és elég csupasz belül. Miközben ezeket a sorokat írom, a referencia rendszeremben hallgatom az RS130-at, ami a Maria beépített DAC-ja felé koaxiális kábelen közvetíti a jeleket a Daniel Hertz Maria és Amber hangfal rendszeremre.

A Rose RS130 teljes videó bemutatóját a forrás honlapon élvezheti az eredeti nyelven.

Mielőtt az RS130 megjelent volna, egy sokkal megfizethetőbb Bluesound Node X látta el a streaming feladatokat a rendszeremben. Sokan vannak azon a véleményen, hogy egy streamer nem tud sokat javítani a hangon. Könyörgök, ezt ne hangoztassák nagyon, mert ezúttal a változás olyan volt, mint az éjszaka és a nappal közötti különbség. Ezt úgy értem, hogy a Node X és az RS130 között váltogatva a hálózati lejátszás teljesen másként hangzik a rendszeremben. Nagyobb, teltebb, kifinomultabb és pontosabb a tér ábrázolás. A basszus jobb kiterjedtebb, és pontosabb. Úgy érzem, az RS130 használata közben a hang szilárdabb. Gyönyörű érzés ezt megtapasztalni, és ez az egyik oka, hogy a Hertz rendszeremben immár ezt használom referenciaként. Az Amber hangfalak is különlegesek, soha nem hallottam még finomabb hangzást. Bevallom, élveztem a Node X hálózati lejátszómat is. Jól működött, egy polcon elrejtve, és megbízhatóan tette a dolgát. Nem éreztem, hogy ennél többre lenne szükségem. Tetszett a hang, és addig nem is volt semmi gond, amíg meg nem szólalt a Rose, és megmutatta, hogy mit tud.

A Rose RS130 azoknak szól, akik többet akarnak. Többet design területen, többet az alkatrészek minőségében, a funkciók, a felépítés terén, és természetesen a hang kifinomultságából. Igen, többet akarni, az több pénz kiadását is jelenti. Azt már elől járóban is elmondhatom, hogy ha elég pénze van amit a rendszerére költhet, és a lehető legjobb minőséget akarja kihozni a streamingből, ez a típus szerepeljen előkelő helyen a listájában.

Mivel már több, mint 15 éve részt veszek a bemutató írás játékában, sok kiváló gyártó és kereskedő küld felkérést. Csak akkor mondok igent egy megbízásra, ha úgy érzem, az eszköz megérdemel egy bemutatót. Valljuk be, minden felszerelést érdemes lehet megvásárolni, de időnként akadnak közöttük az átlagosnál szebbek, jobbak, vagy jobban szólók, amik közül válogathatok.

John barátom néhány hete (Lone Crow Audio USA) küldött egy üzenetet, hogy szeretném-e meghallgatni az új HiFi Rose RS130 zászlóshajó streamert. Esküszöm, Ő egy médium, mert néhány nappal korábban nézegettem a modellt az interneten, úgy gondoltam, erről biztosan érdemes lenne írni. Láttam az 5200 dolláros árát, és furcsának találtam, hogy 200 dollárral többe kerül, mint az RS150B, ami legalább olyan jól néz ki, ráadásul DAC is van benne.

Szóval az RS130 drágább, és csak futómű. Ennek az az oka, hogy jobban, gazdagabban, és kifinomultabban szól még az RS150B-nél is, még akkor is, ha ez utóbbit csak futóműként használtam. Az RS130 tartalmaz olyan dolgokat, amiket a 150-es nem. Az optikai Ethernet és USB csatlakozás csak a kezdet, de talán a tápegység az, ami a legnagyobb különbség. A 130-as szuperkondenzátoros tápellátása olyan, mintha akkumulátorról üzemelne, vagyis gyakorlatilag hálózati zaj mentes. Zseniális megoldás, biztosan sokat számít a hangban.

A zajmentesség sokkal feketébb hátteret biztosít a színpad festéshez. Igen, a festés szót használtam, mert egy magas minőségű rendszer már ezt teszi. A hangfalak az ecset, a szoba légtere a vászon, amin a festmény megjelenik. Nagy reményeket fűztem a Rose meghallgatásához, de számomra először árban magasnak tűnt, igaz ez még akkor volt, mielőtt megérkezett.

Eltérések a 150B-hez képest:

Az RS130 IMO motorja a képernyő felbontástól kezdve a belső részekig jobb, mint a 150B. A tetején lévő négy apró kristályszerű gomb egy csipetnyi stílust ad azok számára, akik a szépséget értékelik. Jobbá a hangját ugyan nem teszik, de kellemes az érintésük a mai olcsó hangulatú termékek világában. Amikor 5000 dollárt fizetek valamiért, én legalábbis elvárom, hogy ne csak a hangja legyen fenséges, de gyönyörű is legyen. Ha őszinte lehetek, ilyet elég ritkán látok.

A Rose RS130 látványa lenyűgöző, az építési minősége messze felülmúlja az Eversolo A8, a Grimm MU1, a PS Audio Airlens, a Bluesound Node és a Wiim készülékeket. Még soha nem láttam ilyen szép hálózati lejátszót. Biztos vagyok abban, hogy léteznek ilyenek az öt számjegyű kategóriában, ám ezekhez még nem volt személyesen szerencsém. A felső fedél vastag, bemart Rose logo díszíti. Az RS130 az egyik legszebb darab, amiről valaha bemutatót írta. Komolyan.

Nagy kijelzője az RS150B-nek is volt, de ennek kijelzője nagyobb felbontású, és egy picit nagyobb. Ezáltal az album borítók és a VU műszerek megjelenítése jobb. A műszer olyan valósághű, hogy a feleségem igazinak hitte őket, azt gondolta, mechanikusak.

Ahol az igazi különbség megmutatkozik, az a hangzás, és a funkciók. Az üvegszálas csatlakozásokról majd akkor írok, ha a rendszeremben majd alkalmazni fogom, addig is a szabványos Ethernetet és a koaxiális, valamint USB csatlakozásokat használom. Annak ellenére, hogy nem használtam a különleges funkciókat, az RS130 könnyedén maga mögé utasította az összes általam kipróbált többi streamert a hangzásban.

A rendszerem eleve nagyon csendes, szerintem ennél csendesebb már nem is lehetne. Az erősítő nagyon jól tervezett darab, nulla zaj van a hangfalakon. Úgy értem, hogy halálos csendben van bekapcsolt állapotban jel nélkül, ezen nem lehet tovább javítani. Persze amikor majd megkapom az optikai csatlakozás tartozékokat, ki fogom próbálni, és megírom a tapasztalatokat. Amikor a Lumin U2 bemutatót írtam, kipróbáltam, de visszatértem a hagyományoshoz, mert nálam semmi hallható különbség nem volt. Persze ez rendszer és körülmény függő, egyesek számára isteni ajándék lehet, másoknak pedig nem annyira.

Előre szeretném bocsátani, hogy az RS130 annál a Luminnál is drágább 200 dollárral, amiről korábban áradoztam. Az 5000 dolláros Lumin is kifinomult hangzású, de a Rose több levegővel ábrázolja a színpadot. Ez a hatás számomra nagyon fontos, ezért tetszett jobban. Az U2 is szilárd, gyönyörű és hibamentes teljesítményt nyújtott, de az RS130 ehhez a tekintélyt és a fenségességet is hozzáadja. Én úgy érzem, hogy a Rose hangja több rétegű, nagyobb a mélység, és pontosabb a térbeli megjelenítés. Ilyet eddig csak az Innouos Statement meghallgatásakor tapasztaltam (a masina ára kb. 15 ezer dollár az USA piacon – Fordító megjegyzése)

A lecsengés vonalak megjelenítése varázslatos, és hallok olyan hangokat, amit az olcsóbb streamereknél (Node, Eversolo, Wiim) nincsenek. A hangzás így magával ragadó, nagyon is megfelel az én ízlésemnek. Laposságnak, szárazságnak, vagy tömörítésnek nyoma sincs, ez a futómű a lehető legtöbbet hozza ki a felvételből.

A hang csodaszép, ahogy a digitális jelet a Maria DAC felé koaxiális kábelen vittem át. Hogy ne trükközhessen velem az elmém, és ne legyen befolyásoló tényező az RS130 szépsége, kikötöttem, és betettem a rendszerembe a 200 dolláros Wiim Pro+ készüléket. Ugyanazt a kábelezést használtam természetesen. Igen, a Wiim is egészen elfogadható teljesítményt nyújtott. A képalkotás, a stabilitás nem olyan szintű, a hang vékonyabb, a széleken kevésbé kiterjedt. Ha soha nem hallottam volna a Rose RS130 hangját, ezzel is együtt tudtam volna élni. A baj az, hogy hallottam. Mikor néhány nap múlva visszatettem az RS130-at, minden visszatért, nem kellett hozzá magyarázkodni. Hogy ötezer dollárnyi volt-e a különbség, arról nem tudok nyilatkozni, mert ennek megítélését az anyagi helyzet, és a vágy is befolyásolja. Akinek telik rá, annak bőven megéri, akinek pedig nincs ennyi égetni való pénze, úgy is érezhetik, hogy nem. Akik viszont a zenét szeretik, hiába korlátozottak az anyagi lehetőségeik, megpróbálják a rávalót előteremteni. Én is így tettem! Nyugodtan elhiheti nekem, hogy korlátozottak a lehetőségeim, de mégis megtaláltam a módját, hogy megvásároljam, és nem bántam meg.

Minden high-end készülék esetében van egy érzés, amit Diminishing Returns néven emlegetnek. Egy belépő kategóriás eszköz is képes lehet nagyon szépen zenélni, de egyszerűen hiányzik belőle a high-end varázs. A Rose analógos hangja szteroidokat termel bennem. Ez több hálózati lejátszóról nem elmondható az 5000 dollár alatti kategóriában. Egy streamer igen is képes a streaming szolgáltatások eltérő hangminőségét megmutatni, ha a rendszer is képes rá. A Wiim például egy olcsó kis műanyag doboz, olcsó alkatrészekkel. A Rose RS130 pedig egy zászlóshajó, ami művészi stílusú megjelenésével, és prémium szintű alkatrészekkel, szóval minden szempontból jobb. Csemege a fülnek, és a szemnek. Ha értékeli a szép készülék megjelenést és a jobb hangot, a Wiim kérdés nélkül alulmarad. A Daniel Hertz rendszeremben a különbség egyértelmű volt, a Rose hangja azonnal elragadott pedig csak Spotify és Tidal streaminget használtam. Még odáig is elmegyek, hogy nálam műsorszámtól függően a Spotify jobban szól, mint a Tidal nagy felbontása. A referencia rendszeremben az RS130-on keresztül nincs digitális harsányság, szemcsés hang, és a zajmentesség pedig csoda dolog. Nehéz szavakkal leírni, de a szépséget felismerni könnyű, ha hallom. Olyan finom részletek jelentek meg, amit csak alig, vagy egyáltalán nem tapasztaltam a Node, vagy a Wiim esetében. Szóval a Rose külön ligában játszik, ha elég magas szintű rendszerben hallgatja majd.

Mit ír a net?

Olvasgattam néhány Rose fórumot, ahol írnak az RS150B hiányosságairól, hibáiról. Állítólag a felhasználói felület túl bonyolult az RS130-hoz képest. Hmmmm. Az RS150B-vel kapcsolatosan nekem azon kívül, hogy időnként nem a pontos időt mutatta, semmi problémám nem volt, igaz ez egy demó darab volt, ami a kereskedő bemutató termétől kezdve több ügyfél otthonában is járt. Szóval én nem tudok olyan problémáról nyilatkozni, amit nem javított volna meg egy szoftver frissítés. Igaz, én vezetékes Ethernet csatlakozást használok, és kerülöm a Wi-Fi-t.

Én például szuper egyszerűnek találtam a beállítást és a használatot is. 10 percbe telt a kicsomagolás után, hogy zenélni kezdjen a gyári beállításokkal. Végig jártam a setup menü nyúl üregét, de intuitív és könnyen kezelhető, annak ellenére, hogy sokoldalú. Egy high-end streamer esetében ehhez érdemes hozzászoknia. Aki tudja, hogy mit miért csinál, annak menni fog.

Amit nem igazán szerettem, az a rettenetesen sokféle felkínált lehetőség, amelyek többségét sokan talán soha nem fogják megnyitni, míg mások számára nélkülözhetetlen lehet. Az én érdeklődésem kimerül a zenei szolgáltatók és a merevlemezről történő lejátszásban. Tetszett, hogy testre szabhattam a kijelzést, és eltávolíthattam onnan a nem kívánt alkalmazásokat.

Ha már a merevlemeznél tartunk, az RS130 aljába be lehet építeni SSD tárolót. 5-10 perc alatt elvégezhető a művelet, még csavart is adnak hozzá. Ide aztán feltölthető a saját zenei könyvtár. Csak röviden teszteltem ezt a funkciót, zökkenő mentesen működött az alkalmazással. A be és kimenetek konfigurálása is nagyon egyszerű. Érdemes kikapcsolnia a nem használt kimeneteket, hogy csökkentse a zajt.

Az órakijelzésből nekem a régi csöves kijelzés tetszett a legjobban, bár sokféle választható. A helyi időjárás is megjelenik, ha úgy tetszik. Én úgy állítottam be, hogy kikapcsolt állapotban is mutassa az időt. Tényleg szép óraként funkcionál, ha éppen nem használja. A bekapcsolás néhány másodperc alatt megtörténik.

Ha az USB-ről, vagy az SSD-ről zenél, szüksége lesz az alkalmazásra. Én soha nem olvasom el a kezelési útmutatót, mégis mindenre rájöttem, nehézség nélkül. Akit pedig zavar a kijelzés, egyszerűen kikapcsolja a megjelenítést.

Akkor is az alkalmazásra lesz szüksége, ha a Qobuzról játszik le, vagy a Tidalból akarja a maximumot kihozni. Lehetséges a Tidal Airplay, de jobb a hang ha a Rose alkalmazáson keresztül használja. A Tidal Connect nem elérhető, és ha jól hallottam, nem is tervezik a bevezetését.

Az OCXO óra

Amit szeretek a Rose-ban, hogy nagyon jó minőségű belső órajel generátort tartalmaz, de ezen kívül lehetővé teszi külső órajel csatlakoztatását is. Ez megnyitja a lehetőséget azok előtt, akik a hangzáson tovább akarnak finomítani. Szerintem a beépített is gyönyörű munkát végez, és valószínűleg ez is segít abban, hogy ilyen jó a hangja. Bemelegedés után sem változik semmi, ami nagyon fontos, mert más daraboknál voltak ilyen tapasztalataim. Csak ismételni tudom magam, hogy streamerként használva a 130-as hangja nekem jobban tetszett, mint a 150B, a Node, Wiim, és még sok másnál is, amelyek ára meghaladta az RS130 árcéduláját. Úgy vélem, ez az órajel generátorának is köszönhető. Emlékszem, amikor egy DCS órajel generátort csatlakoztattam egy DCS Lina DAC-hoz, a hang kifinomultabb lett. Nem lehetetlen, hogy ez igaz a Rose esetében is. Ha tehát Ultimate streamer-re vágyik, elképzelhető, hogy azt Rose RS130-nak nevezik.

Beszéljünk kicsit más dolgokról:

A Spotify kínálatát az esetek 90 százalékában azért hallgatom, mert tetszik vele a Hertz-Rose kombó hangzása. Úgy vélem, nincs szükségem feltétlenül a nagyobb felbontásra ennél a rendszernél, ezt a felbontás dolgot viszont úgy vélem, egy kicsit túllihegték. Közepes és csúcs kategóriás rendszerekben van hallható különbség, de néha én a nagy felbontást vékonyabbnak hallom, és nem tűnik olyan összefüggőnek a hang, mint például a jó öreg CD minőség esetében. Nevezzen őrültnek, de tényleg ez az érzésem. Sok ember sok pénzt keres a Hi-Res streamingen. Lemaradunk valamiről, ha csak CD-t vagy bakelitet hallgatunk? Semmiképpen! Persze a Tidal néha másként szól, de akár hogy is van, a Rose mindig pompás hangot ad függetlenül az adatforrástól.

Vajon megszűnik a varázs, ha nem a Daniel Hertz rendszert használom, hanem valami egyszerűbbre váltok? Jöjjön a CHoco Sound EMEI, a Yamaha R-N2000 és a Closer Acoustic OGY.

Szinte hallom, ahogy azt mondja, hogy a Rose finomsága és szépsége bizonyítja a forrás minőségének fontosságát, és ez igaz is. Azt is sokan mondják, hogy egy 50 dolláros streamer pont ugyan azt csinálja a kevésbé komoly rendszerekben, de sajnos ez nem igaz. A különbséget nagyon könnyű meghallani. Igen, a Rose RS130 egy csúcskategóriás streamer feltáró jellegű rendszerekhez van építve, és csak azok képesek megmutatni minden potenciálját. Ezekben a hallgatási pozícióban tényleg megjelennek a rétegek, a zene színei és a textúra.

A Closer Acoustic OGY hangfalak lenyűgözőek az énekhang, az akusztikus és a jazz zene hallgatásakor. Talán a legkülönlegesebbek azok közül, amit néhány zenén hallottam. Lehet, hogy hiányzik a basszus, de elképesztő közép és felső közép tartománnyal rendelkeznek.

Választható, vagy kell?

Senkinek nem írható elő, hogy a zene csak egy sokat nyújtó eszközzel élvezhető. Vajon hozzá tud adni az élményhez bármit is az RS130? Igen, ez nem kérdéses! Nekem annyi mindent adott hozzá, hogy benne van a referencia rendszeremben, mert ebben az árban egyszerűen nem találtam semmi hozzá foghatót. Ha egyszer meghallgatja, mást nem akar majd hallani, de figyelmeztetem, csak akkor hallgassa meg, ha van rá pénze. Sokan úgy vélik, hogy a nagyszerű rendszerek kulcsfontosságú eleme a hangfal, erre kell a legtöbbet költeni. Igaz, de a forrás, és a rendszer többi eleme is nagyon sokat számít. Ha valaki 15 ezret költ a hangfalra, az ne vegyen 500-ért streamert vagy DAC-ot. Megteheti, de ekkor soha nem derül ki a hangfalának azon képessége, hogy a rendszer igazi koronájává válhasson. Egy RS130 szintű streamer a kedvenc DAC-jával lehetővé teszi, hogy a rendszere feljebb lépjen a digitális forrásokon. Az Amber hangja is nagyobb, hitelesebb, teljesebb lett általa. Elképesztő amit művelt a rendszeremmel. A hangzás valósághű, a bekezdések közötti csend kísérteties.

Beszéljünk a hiányosságokról:

A Maria erősítőn van USB és koaxiális bemenet, de az RS130 nem működött az USB-vel. Írtam a Mark Levinsonnak, és kértem őket, hogy segítsenek a jelenség megoldásában. Azt a választ kaptam, hogy valószínűleg frissíteni kell a Rose szoftverét, de addig is használjam a koax bemenetet, amíg a gyártó majd megoldja. Mivel nemrég írtam bemutatót a Yamaha R-N1000-ről és azon hibátlanul működött az USB kapcsolat, nem tartom valószínűnek, hogy a Rose szoftverével lenne gond. Minden esetre türelmesen várakozok.

A HiFi Rose szerint a készülék Roon Ready tanúsítványa még folyamatban volt, amikor megkaptam. Ám a Roon nem látta. A probléma később megoldódott (lásd az időrendi felsorolást), de szerintem az fontos lett volna, hogy a beígért funkciókat a kicsomagolás pillanatától lehessen használni.

Néhány hét használat után elmondhatom, hogy ez a legszebb hangú, legszebb megjelenésű hálózati lejátszó, amit egyenlőre csak a koaxiális és USB kimeneten használok. Az optikai szálas csatlakozásokat nem használom, ez a készülék enélkül is felülmúlhatatlan érdemeket szerzett nálam. A térábrázolása olyan, hogy besétálhatok a színpadra. Ilyen élményben eddig kétszer volt részem életemben. Csak akkor fordulhat elő, ha minden szinkronban van, hiszen a streamer önmagában ezt a hatást képtelen előállítani. A Hertz hangfalakkal a mennyországban éreztem magam, de a Yamaha OGY hangja is libabőrössé tett Mel Torme Round Midnight című felvételén. Az ének és a zongora olyan szépen szólt a hangfal méretének korlátjaival együtt is, hogy ennek hangot adtam a róla szóló bemutatómban.

A bemutató és a készülék megvásárlás folyamat időrendi sorrendje:

2023.10.25: Még mindig az RS130-at hallgatom, mert tökéletes párosítás a referencia rendszeremmel. Akárhányszor teszek be más hálózati lejátszót – akad itt néhány – mindig visszatérek hozzá, mert számomra ez a közelálló a hangzás. Egyetlen dolog ami hiányzik, a Tidal Connect. A Rose app jól működik a beépített klienssel, de a natív Tidal felületet én jobbnak találom. Probléma mentesen működik, nincs akadozás, vagy lefagyás, úgy érzem, ez lesz az én streamerem jó ideig. A Rose kétszer is frissített, így a fejlesztéseken a gyártó folyamatosan dolgozik. Ha nem bánja az Android operációs rendszert, és analógos hangzásra képes lejátszót keres, vessen egy pillantást az RS130-ra. Lenyűgöző darab.

  1. 11. 01: Úgy döntöttem, hogy a referencia rendszeremben fogom használni, mivel a hangját most még jobban élvezem, mint a bemutató megírásakor. Új osztályt teremtett a streamingben.
  2. 11.11: Összehasonlítottam néhány másik hálózati lejátszóval, de egyik sem közelíti meg a Rose hangminőségét. Még odáig is elmegyek, hogy kimondjam, olcsónak minősül a hangjához képest. Sok pénz 5200 dollár ezt elismerem, de ennyiért nincs versenytársa. Ma reggel egy háromszor drágább streamert hallgattam meg, de a végén mégis a 130-ast részesítettem előnyben. Magasan az ára felett teljesít. Ha jobban befutott márkanév terméke lenne, valószínűleg tízezer körül lenne az ára.

2023. 11.13: Frissített a készülék, ennek hatására megszakadt a Tidal kapcsolatom. Működik, de időnként kiléptet a Tidalból, és újra meg kell adnom a hitelesítő adataimat. Mivel nincs benne Tidal Connect, ez bosszantó, de remélem hamarosan megoldják. Ha nem ez lenne a legjobb hangú streamer, tovább lépnék, de így emelt fővel tűrök. Ennek nem szabadna előfordulni egy ilyen terméknél.

  1. 11.15: Kölcsön kaptam a barátomtól egy PS Audio Airlens streamert, és megérkezett az Eversolo DMP-A8 felülvizsgálatra. Mindkettő nagyszerű a maga módján, szuper sokoldalúak, ezzel együtt egyik sem hangzott olyan jól a rendszeremben, mint az RS130.

A másfajta hang volt az, amit még ez előtt nem hallottam hálózati lejátszóból ennyi pénzért. Ez billentette mindig a mérleget a Rose felé. Biztos, hogy sokat számít az órajel generátora, meg a 256 GB SSD caching is az alkatrészek mellett. A hangja húsosabb, a mélytartománya és a hangzása minősége mellett a színpad ábrázolás és a visszaverődések is kiválók. A részlet gazdagság mellett nulla, azaz nulla digitális zajt érzékelek. Elmaradnak a digitális hátrányok, olyan, mint egy analóg adrenalin löket, amit imádok. Nagy hang, nagy dinamika, még tényleg nem hallottam ilyet ez előtt.

2023.11.21: Fekete színűre cseréltem az ezüstöt. Mivel a referencia rendszeremben minden más készülék fekete, csak ez a szín lehet számomra a jó választás. Három napig voltam várakozásra kényszerítve, amíg találtam egy fekete színűt. Addig újra kipróbáltam néhány másik streamert, de már eldöntött tény, hogy nem élhetek a Rose nélkül.

2023.11.24: Végre megoldódott a Tidal, sőt a műszerek mutatói a zene ritmusára mozognak. Ám még mindig nincs Roon, a hónap vége előtt nem ígérik a minősítést. Ez az egyetlen negatívum, amit fel tudok ellene hozni. A vezérlő alkalmazás nem a legjobb, de azért működik. Ha más negatívumot vár tőlem, hát nem tudok egyebet említeni.

2023.11.27: Az elmúlt három napban az RS130-at a Buchardt Audio Anniversary 10 aktív hangfalakkal hallgattam. A Platin HUB-on keresztül a Rose tényleg, de tényleg sokat javított a hangminőségen a normál streaminggel összehasonlítva. Olyannyira, hogy még a saját hangfalaimmal összehasonlítva is jobban tetszett. A basszusra, és a beütésekre gondolok. Egyszerűen fantasztikus. Ezek a hangfalak hosszú tesztelésre vannak nálam, és olyan különlegesek, hogy remélem sokáig maradnak. Azon kevesek közé tartozik, amik előtt remekül érzem magam. A 130-as, az A10 és Platin rendszer elképesztő, el se hiszem, mi mindent hallok a háromszög csúcsában.

2023.12.04: Az RS130 működni kezdett a Roon-nal. A frissítés a Roon-tól jött, így már ténylegesen minden akadály elhárult. Kint hideg van, jönnek az ünnepek, és ezzel együtt egyre jobban élvezem a Rose RS130 streameremet. Minden eddig általam birtokolt más típusnál jobban szeretem. Néha az állkapcsom is leesik attól, ahogy szól. Bár az 5200 dolláros árát nem mindenki engedheti meg magának, akik minden nap hallgatnak digitális forrásokat, ez az egyik legjobb választás lehet. A korábbi negatívumokat könnyen elfelejthetővé teszi az, hogy folyamatosan frissítik. Még egy alacsonyabb költségvetésű rendszerben is bebizonyította, hogy a forrás bizony nagyon fontos.

Hogy igazoljam magam, órákon át hallgattam a Wiim-mel felváltva. Nem volt igazi verseny, sőt egyáltalán nem volt verseny. A hangja sötétebb, tömörített, és kevés a basszusa. Az olcsó kis streamer kiváló lehet egy belépő szintű rendszerhez, de nem versenytársa az RS130-nak. Bárki, aki azt állítja, hogy a streamerek egyformán szólnak, az hatalmasat téved. Én IMÁDOM az RS130-at.

Írta: Steve Huff

2023 Október 19

Forrás és képek: Stevehuffphoto és Rose

Műszaki adatok: Rose RS130