Fine Sounds Group

High-End gyártók egy csapatban!

Livio Cucuzza és Paolo TezzonTaláló megnevezéssel 1996-ban alakult, a legnagyobb világmárkákat begyűjtő kereskedelmi cég, képviselője Luca Vernacci (sales manager) járt Magyarországon. A milánói székhelyű Fine Sounds Group napjainkra talán a világ legnagyobb High-End cégcsoportjává vált. Biztosítja ez számára az öt képviseleti márka: a Sonus Faber, a McIntosh, a Wadia Digital, az Audio Research és a Sumiko. Látogatásának apropója a High-End Show München 2014-es rendezvényén való megjelenés ismertetése a szakmával és az újságírókkal. A Fine Souns Group komoly tervezési és előkészületi munkával, sok újdonsággal készül a show-ra.

A 30. születésnapját tavaly ünneplő Sonus Faber a müncheni High-End Show-ra szenzációs bejelentéssel is készül. A Sonus Faber hangsugárzó márka a Fine Sound Group életének mérföldköve, és mint olasz produktum, kiemelten jelentős. Mauro Grange FSG elnöke egyben a Sonus Faber vezetője is. A Sonus Faber tervezői, a már több mint 15 éve itt dolgozó vezető-mérnök Paolo Tezzon és a szicíliai származású designer Livio Cucuzza, már a többi képviseleti márka (Mcintosh, Wadia Digital, Audio Research) életében is szerepet játszik. A vitathatatlan világhírt szerzett Sonus Faber elmúlt évi újdonságai (Venere, Aida, mellett a müncheni Show-ra egy eddig még nem látott, sőt minden képzeletet felülmúló kuriózummal készülnek. Két éve készül egy új hangsugárzó, amelynek anyagfelhasználása nemcsak színeket, de anyagkombinációkat is jelent. A minőségben nincs kompromisszum. Ez egy hangszer, úgy is készül, kézi munkával, a világon nagyon kevesen teszik, hogy gyártmányukat a végső stádiumban süketszoba nélkül hangolják. Egy-egy modell kifejlesztése két évnél is többet vesz igénybe, tervezési és kivitelezési költsége meghaladhatja a másfél millió eurót. A legnagyobb és legdrágább modellekből évi 2-3 pár készül, a várólista hosszú.

McIntosh logóA McIntosh a legrégebbi amerikai audio cég, az amerikai márkák rangsorában, az első a Harley-Davidson, a második a J&B (whisky) után a harmadik helyezett. A márka presztízse és rangja olyan nagy, hogy amikor Steve Jobs mindenképpen McIntosh-nak szerette volna nevezni a számítógépét ezért engedélyt is kért a név használatára. (Az első McIntosh számítógépeken volt is egy tábla, amin megköszönte, hogy használhatta a nevet.) A McIntosh rengeteg hifi rajongó álma egyet jelent a semmivel össze nem hasonlítható magabiztossággal, nyugodt hangzással. Kivitele minden ebben a szakmában dolgozó gyártótól megkülönböztethető, csak úgy virít az állványokon és a kirakatokban. Könnyű eladni, akár eredeti, bontatlan dobozban, meghallgatás nélkül is „eladja magát". Már az idei CES-en újabb készülékfajták is megjelentek a választékban. A fejhallgató erősítő, a kisméretű hangrendszer, valamint a Life-style sorozat.

audio research logóAmerikában a szórakoztató elektronikai ipar második legrégebbi, folyamatosan működő és fejlődő cége az Audio Research. Filozófiájuk szerint az új termékek hajtják a valódi technológiai fejlődést. A cég folyamatosan nőtt az elmúlt 40 évben, körülbelül 50 fő, műszaki, szerelési és kisegítő személyzet irányítja a termékcsalád megvalósulását az ötlettől a készáru becsomagolásáig. Az elektronikák és a készülékházak teljes mértékben kézi munkával készülnek. A cégnél olyan specialisták dolgoznak bizonyos részműveleteken, akik 20-25 éve ugyanazt csinálják. Erőfeszítéseik során szinte újjáéledt a vákuum-csöves technika, annak dacára, hogy a többi gyártó elhagyta ezt a „pályát" – ezzel a hangminőséget. Az egész koncepció High-End, a hang, a kivitelezési munka és technológiai szakértelem, amelyben – mint egyedi piaci megjelenésű termékeket előállító amerikai vállalat – továbbra is újítók és vezetők globális szinten. Az Audio Research technikusai képesek feljavítani, felújítani és helyreállítani az eredeti terveknek megfelelően gyakorlatilag a cég bármely termékét, amit valaha gyártottak a vállalat 40 éves történetében. Hitvallásuk szerint ezek a termékek „igáslovak" nem múzeumi darabok. A használt Audio Research berendezések gyorsan gazdát cserélnek a nyílt piacon, mert a hozzáértő rajongók tudják, a vállalat is érdekelt abban, hogy a szolgáltatás és támogatás a régebbi modelleknél is folyamatos legyen. Ezzel a hozzáállással és a koncepció folytatásának új termékeivel találkozhatunk Münchenben a Show-n.

Wadia logóA Wadia Digital cég a tudomány fejlődése és a piaci igények hatására folyamatosan változik. Olasz design, de technikailag a McIntosh-hoz került a szabad mérnöki kapacitás kapcsán. Ma az új hifi-életstílus képviselői magas fokú műszaki színvonallal, nagy hangzáshűséget biztosító digitális formátumok alkalmazásával kedvez a „nagyérdeműnek". A Fine Sounds Group ez évben bevezetett egy feltűnő új Wadia termékeket a 321 dekódoló komputert. Ez a digitális-analóg átalakító mind az öt digitális bemeneten, beleértve az USB-t is, 24bit / 192 kHz kompatibilis. A 321 a gyönyörű kivitele Livio Cucuzza vezető ipari formatervező jóvoltából világsiker lett. A müncheni Show-on bemutatásra kerülő új sorozat, részegységeiből komplett rendszerek is összeállíthatók. Livio keze munkáját dicsérve a szemnek is óriási örömet jelentő készülékekkel bővül a gyártó választéka.

Luca Vernacci beszámolóját hallgatva, átgondolva az egyes termékek jelentőségét és a készülődés hevét már jó előre úgy érezzük a Fine Sounds Group életében mérföldkő lesz az idei kiállítás. A találkozó második részében lévő kötetlen beszélgetés izgalmas hatására olyan érzésünk támadt, mintha már ott lennénk a High-End Show München 2014 rendezvényén.