McIntosh MA5300 Stereonet bemutató

McIntosh MA5300 Stereonet bemutató

Az amerikai McIntosh nem a kisméretű erősítőiről ismert. Az MA5300 integrált erősítőjük aktuálisan a legkisebb a kínálatukban úgy méretben, mint teljesítményben. Azért ne örüljön túl korán! Látott már valaha is kis méretű Mac cuccot?

A fizikai hordozók hallgatása során van min legeltetnie a szemét. Nézheti például a vinyl lemez forgását, és figyelheti a kar középpont felé araszolását. Még a CD is nyújt valami látványt a lejátszó kijelzőn megjelenített számlálóval, és a kézben tartható borítóval. De mi a helyzet a streaming anyagokkal? Az ilyenek hallgatása során én az erősítő front panel táncoló műszereit bámultam, ami szintén nem megvetendő látvány.

Binghamtonban olyan integrált erősítő született, amely beépített DAC egységet, MM lemezjátszó előerősítőt, és High Drive fejhallgató kimenetet is kínál az analóg és streaming anyagok hallgatásához.

Design:

Első pillantásra látszik, hogy ez egy igazi McIntosh. Amint előkerül a dupla csomagolásából megtapasztalható a 17,2 kilós súlya. Fogadjunk, hogy erre más gyártó nem merné a kis, vagy kompakt jelzőt ráaggatni. Fizikai méretét tekintve 444,5×152,4×558,8 mm, ami csak náluk nevezhető kicsinek és kompaktnak. A hátlapon alul sorakoznak az analóg bemenetek, amelyek között XLR szimmetrikus is található. A digitális bemenetek a DA1 cserélhető modul hátlapján találhatók. Az egység egy 8-csatornás 32 bites digitál analóg egység, amely Quad Balanced felépítésű, és támogatja a DSD256 valamint a DXD384 kHz jelformátumokat. Két SPDIF koaxiális, két optikai Toslink és egy USB számítógép csatlakozást kínál. A jobb oldali csatlakozás szerviz célokat szolgál. Ha van más McIntosh is a rendszerben, két Data port áll rendelkezésre. Ezen túl két általános bekapcsolás vezérlő kimenettel vezérelhet más készülékeket.

 

A csatlakozások felhasználó barát elnevezést kaptak, ami leegyszerűsíti a rendszer építést. Ha McIntosh CD futóműve van, az MCT bemenet áll rendelkezésére a direkt digitális összeköttetéshez. A direkt csatolt hangszóró kimenetek 100 watt kimeneti teljesítményre képesek 8 ohmon. 4 ohmon 160 W áll rendelkezésére. Csak emlékeztetném, ez a legkisebb Mac.

Hallgatási teszt

Mivel korábban még soha nem volt dolgom McIntosh erősítővel, elolvastam a kezelési útmutató ajánlásait. A gyártó itt azt állítja, hogy az új fejlesztésű nagy áramú kimeneti tranzisztorainak már nincs szükségük bemelegedési időre. Jó ezt tudni.

Egy ekkora méretű erősítőn mindig kényelmes a csatlakoztatás. Ez teljesen igaz a bemenetekkel kapcsolatban, de a hangszóró kimenetek esetében meglátásom szerint egy kissé nagyobb térköz is elférhetett volna.

Elac Discovery Music Servert csatlakoztattam a koaxiális bemenetre, és egy Oppo UDP-205 lejátszót az XLR bemenethez. A Pro-Ject 1Xpression lemezjátszóm Cartridge Man Music Maker hangszedőjét direkt módon csatlakoztattam az 5300-as MM Phono bemenetéhez

Benyomások

Bevallom, hogy nagy és remek hangot vártam el a kéken és zölden világító monstrumtól. Meglepetésemre az amerikai holmi nagyon jól viselkedett, szinte gyengéd volt. Mintha Rozsomák ült volna a kandalló előtt üdvözült mosollyal az arcán.

A Phono bemenetet a Human League néhány klasszikusával teszteltem. Amit hallottam, arra egyetlen szó ugrott be jellemzésként: autentikus. Úgy szólalt meg ahogy kellett, nem tapasztaltam éleket, vagy túlzó kiemelést. A kicsit összetettebb zenei anyagú Refused Freedom lemezen is minden rendben volt a hangzás tekintetében.

Az Audio Fidelity Best of Bread újrakevert felvételének FLAC formátumára váltottam. Az énekhang élethű, a zene úgy tűnt, mintha direkt módon a stremerből és a DAC-ból érkezett volna a hangfalakra. Semmiféle elszínezést nem érzékeltem.

Mew + című CD lemezén Jonas Bjerre énekhangját megdöbbentő pontossággal ábrázolta a hangszerek között a színpadon. Az egyes hangszerek pontszerű forrásként jelentek meg. Az 5300-as kiváló áthallás csillapítása tökéletes színpad ábrázolást teremtett a hallgatási pozícióban. A Witness című számban a dobok megfelelő súlyt kaptak miközben a cintányér, és a tamburin halkan szólaltak meg. Ha behunytam a szemem, ott éreztem magam a stúdióban.

Nem gondoltam volna, hogy ilyen finoman kezeli a hangokat ez a nagy darab vas. Akkor értettem meg, hogy miért van ekkora rajongó tábora a McIntoshnak.

Váltottam Tidalra Roon Essential-on keresztül, és Sergei Rachmaninoff Vocalise Op. 34 No. 14 (Earl Wild) művét hallgattam meg Jayce Yang előadásában a Wild Dreams albumról. Ekkor átéltem életem egyik legjobb zenei élményét. Szó szerint, mintha a szobámban játszottak volna a művészek. A tonalitás csodálatos gazdag és valósághű. A magas hangok kristály tiszták, a mélytartomány sötét, dús és meleg. A futamok nem mosódnak össze. Mikor a távvezérlővel kicsit hangosabbra vettem, a nagy zongora pont előttem játszott. El voltam képedve. Hogy fér be ide egy ekkora hangszer?

Értékelés

Mindig is szerettem új dolgokat tanulni. Az 5300-assal együtt töltött idő alatt megtanultam, hogy a látvány néha megtévesztő. Csodálatos transzparens a hangja. Mindegy milyen forrásról hallgatja, tetszeni fog. Emellett képtelen voltam a kivitelezés minőségébe belekötni. Nem csak rendkívül masszívnak néz ki, de tényleg az is. Biztosan más is vont már párhuzamot a McIntosh erősítők felépítése, és a harckocsi között.

A kis McIntosh MA5300 megváltoztatta a zöld színű logóval jelölt amerikai márkáról alkotott véleményemet. Ha olyan integrált erősítőt keres, amely masszív felépítésű, de a zenét gyengéden kezeli, javaslom, hogy mindenképpen hallgassa meg. Amerikai hasonlattal élve olyan, mint a hatalmas méretű „Offensive” Lineman nevű csatár, aki fantasztikus mérete ellenére kecses balettet tud bemutatni a pályán.

Specifikáció:

Forrás:[https://www.stereonet.co.uk]

Irta Jay Garrett

2018 augusztus 25

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.