McIntosh MA5300 bemutató Enjoy The Music

McIntosh MA5300 bemutató Enjoy The Music

A McIntosh név biztos hogy ismerősen cseng. Több felől is lehet hallani a piacon. Ott van például a megrágott alma szimbólummal jelölt is, de higgye el hogy a High-End audio világában ez a név sokkal nagyobb jelentőséggel bír. A világ minden gyártója a fogát feni erre a hírnévre, tapasztalatra, és hosszú távú megbízhatóságra.

Rövid történelem:

A céget Frank McIntosh alapította 1949-ben McIntosh Laboratory néven, és 1956 óta a New York Binghamton Chambers Street 2 cím alatt üzemel. 1946-ban Frank McIntosh még egy TV társaság design tanácsadója volt, és Gordon Gow volt az, aki segített neki alacsony torzítású erősítőket tervezni. Később ez a technológia lett a 50W-1 alapja. A folyamatos fejlesztésnek köszönhetően a találmányt aztán Unity Coupled Circuit néven jegyeztette be a McIntosh, és különböző verziói megtalálhatók a manapság futó modellekben is. A cég 68 éves fennállása során négyszer cserélt gazdát, míg végül a Fine Sounds Group égisze alatt megtalálta a végleges helyét. 2014-ben McIntosh Group névre változtatták a társaság elnevezését. Egy zászló alatt egyesült a McIntosh, az Audio Research, a Sonus faber, a Sumiko Audio és a Wadia. Csupa legendás név, amely a világ legnagyobb High-End audio vállalkozásának része.

A készülék általános bemutatása:

Az MA5300 nem nevezhető túl méretesnek, de kicsinek, vagy kompaktnak sem. 17,5x6x22 inch méretű, és 38 fontot nyom a dobozból kivéve. Az 5000 dolláros árával a megfizethető kategóriába sorolható, és mindent kínál, amire egy audiofilnek szüksége lehet. Lehet, hogy van ennél olcsóbb is ebben a kategóriában, de azt választva esetleg csalódás lehet a jutalma. A McIntosh termékei mérföldekkel előzik meg a versenytársakat, és a hangjuk méltán vált legendává. Ha van egy kis ideje, nézzen szét egy virtuális túrán a World of McIntosh toronyházában, igazi élményben lesz része.

A hagyományos McIntosh megjelenéshez hozzátartozik a két kék megvilágítású műszer, a zölden világító logo, a fém színű forgató gombok és az üveg front panel. A bal oldali gomb a bemenet választó, a jobb oldali a hangerő. Mindkét gomb szerepet kap a Trim és Setup beállítások során, ha nem a távvezérlővel végzi a műveletet. A csatornánkénti Power Guard kijelzők mutatják a védelem aktuális beállítását. A legfontosabb információkat a kijelzőről lehet leolvasni.A front panel egyetlen nyomógombja a be/kikapcsoló gomb. A gyártó honlapján tizenegy féle integrált erősítő található, ám a két legkisebb teljesítményben egymáshoz nagyon hasonló. Úgy az MA252, mint az MA5300 100 W kimeneti teljesítményt kínál 8 ohmon, illetve 160 wattot 4 ohmon. Az MA5300 cserélhető DAC kártyája időtálló megoldás.Az SPDIF koaxiális és Toslink bemeneteken 24 bit 192 kHz felbontást érhet el, míg az USB bemenet 384 kHz 32 bit PCM, illetve DSD64-től DXD384 kHz jeleket támogat. A harmadik fajta digitális bemenet a dedikált MCT, amelyhez McIntosh SACD/CD lejátszókat csatlakoztathat. Kínál még az erősítő MM phono bemenetet, amely – a gyártó szerint – a nagy jelszintű MC hangszedőkhöz is alkalmazható. Összesen tizenkét forrás csatlakoztatható a hátlap bemenetekhez. A jobb oldali USB bemenet szerviz port, amelyen a szoftver frissítést lehet elvégezni. Adat csatlakozások, és bekapcsolás vezérlő be és kimenetek találhatók még a hátlapon, amelyek a rendszerbe illesztést könnyítik meg. Az analóg be és kimenetekből mindent megtalálhat. A jumper az előerősítő részt kapcsolja össze a végfok bemenetével. Teljes rendszer vezérlés érhető el a különböző vezérlés be és kimeneteken, ám ezek közül néhány csak McIntosh komponenseken alkalmazható.

Installáció:

A mellékelt használati útmutató szerint az MA5300 továbbfejlesztett végerősítő tranzisztorokat kapott, amelyek nem igényelnek bemelegedést, a bekapcsolás pillanatától azonnal a szonikus képességeik magaslatán vannak. Mi mást tehetnék, mint elhiszem, és a hangfal csatlakoztatás után rögtön el fogom kezdeni a tesztet. A hangfal csatlakoztatással volt némi problémám, mert a Kimber Kable 12 hangszóró kábeleim villás csatlakozói csak két oldalról fértek el. Ha WBT banán dugóval szerelt a kábele, azokat is el kell forgatni. Műsorforrásként a Yamaha WXC-50 Internet Streamert, és a Sony UHP-1 SACD/CD lejátszót csatlakoztattam a digitális bemenetekhez. A/B tesztként a Sony lejátszóm másik digitális kimenetét egy Music Hall DAC 25.3 elektroncsöves előerősítőn keresztül kötöttem az erősítő analóg RCA bemenetére.

Megjegyzés:

Minden digitális bemenetre PCM kódolt jelet csatlakoztattam, még az általam referenciának használt Nils Lofgren Acoustic Live SACD lemezt is lekonvertáltam 16 bit 44,1 kHz-re. Az Ortofon M2 Silver hangszedővel szerelt lemezjátszómat direkt módon csatlakoztattam az erősítő MM bemenetéhez. Összehasonlításnak a Tavish Design Adagio elektroncsöves előerősítőjét használtam, amelyet az erősítő egyik RCA bemenetéhez csatlakoztattam. Végül még egy Sangean HDG-1 digitális AM/FM rádiót is kötöttem az egyik analóg bemenetre.

A hang:

A legtöbb bemutató esetében a hangzás elmesélése a legnehezebb, ám ebben az esetben ilyenről szó nincs. Legendázhatnék a tökéletesen természetes hangzásról és az áttekinthetőségről, ha nem írták volna meg már számtalanszor rengeteg McIntosh bemutatóban. Néhány tesztelő pilóta a macskaszerű szuper hallásával ugyan hosszabb idő után említhet a többiektől eltérő részletet, de én csak hátradőltem a fotelomban, és a legtalálóbb, amit írni tudnék a feleségem kijelentése. „A hangja jó, nem hallok oda nem illő zajt, természetesen zenei”. Minden szava igaz volt. Nincs benne semmi elektroncsöves jelleg, amitől kalapot kéne emelnem. Nincsenek bántó élek, a zene minden részletét túlzások nélkül mutatja be. Az egész spektrum az aljától a tetejéig egyensúlyban van.

Mindegy mit szólaltattam meg, a fentiek egy kivétellel minden forrásra igaznak bizonyultak. Aztán amikor az Ortofon 2M Silver hangszedővel szerelt lemezjátszómra lemezt tettem, kitárult a világ. Hatalmas háromdimenziós teret festett gyönyörű részletekkel. Ilyen csodában akkor volt részem, amikor a DAC 25.3 elektroncsöves előerősítőn keresztül hallgattam. A beépített DAC-nak nagyon hasonló a megszólalás stílusa, de persze semmi nem verhette meg a Bugle Boy kettős triódás hangzását. A referencia Nils Lofgren lemezen ugyanolyan módon rétegezte és árnyékolta a muzsikát a beépített DAC, ám a teret nem tudta annyira levegőssé tenni.

Összefoglalás

Semmit nem vesz el, és semmit nem tesz hozzá a zenéhez. Úgy funkcionál mint egy központi kapcsoló, amely bármelyik forrásról valósághű zenei bemutatóra képes. Ha most kezdeném összeállítani a referencia rendszeremet, mindenképpen helyet kapna benne. Igazi McIntosh úgy az építés minőségében, mint a teljesítményében. Az ára pedig illeszkedik a High-End készülékekhez, sőt azok között igenis elfogadható a maga 5000 dolláros magasságával. Tisztában vagyok vele, hogy mennyire elcsépelt a nagyon ajánlott kifejezés, de higgye el, ebben az esetben tökéletesen helytálló. Egyet fog velem érteni, különösen akkor, ha meghallgatja egy analóg lemezjátszóról is. Az tényleg maga lesz a boldogság.

Értékelés:

Specifikáció:

Forrás:[http://www.enjoythemusic.com]

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.