Audio Research GSi75 integrált erősítő – Hangzásvilág

A formatervezésben manapság tendencia a klasszikus, időtlen vonások és alapvetések megjelenítése a modern kivitelezésű termékekben. Az Audio Research G-sorozatú termékeinek magalkotásakor mindentől függetlenül fontos volt az Audio Research szellemiségének, hagyományainak megőrzése.

Mindemellett az Audio Research GSi75 integrált erősítője elektronikai hódolat a nagy csillagász és tudós, Galileo Galilei munkássága előtt, egyben vizuálisan lenyűgöző és akusztikus tulajdonságait tekintve elképesztő készülék. Az új, G-sorozatú erősítőket a híres olasz designer Livio Cucuzza tervezte, aki mindig is csodálta az Audio Research termékeinek kivitelét az általuk képvisel esztétikát. Amikor megkapta a felkérést a tervezésre, egy frissített vízióra, de mégis időtlen ikonra tett ajánlatot. A finoman csiszolt fém felületek egymás mellé helyezése a fekete matt területek kontrasztjával, a szimmetria és a két színt felhasználó kezelőgombok az Audio Research máig domináns kiviteli jegyeit hangsúlyossá teszik, természetesen az új alapanyagok és az egyedül álló ötletek tükrében. Cél volt minden olyan elemet megtartani, ami az esztétikai nyelvén tiszteleg egy nagy amerikai erősítőgyártó az Audio Research előtt.

Az Audio Research GSi75 egy klasszikus integrált erősítő. Még több is annál. Nevezhetjük egy előerősítő, egy végerősítő, egy phono-elektronika és egy digitális-analóg átalakító zseniális egységének a legújabb kor hajnalán. A digitális/analóg konvertere szinte bármilyen mintavételi frekvenciát feldolgozni képes, beleértve a ma divatos DSD formátumot is. Egy phono- és egy fejhallgató-erősítő „részleg” egészítik ki a GSi75-öt, ezekkel teljes az integráció.

A dupla-falú, tengerentúli szállításra alkalmas, nehéz, karton csomagolásban külön egységben találjuk az elektroncsöveket. A csövek számozott példányok, mert mindegyiknek a saját helyére kell kerülni.

Az előlap rozsdamentes acélból készült. Ez az anyag különleges módon tükrözi vissza a fényt, ugyanezt a hatást nem lehet elérni az alumíniummal. Az Audio Research Galileo GSi75 erősítő William Zane Johnson által tervezett hagyományokra épül, viszont fontos változtatások is történtek, mert a fogantyúk le kerültek az előlapról és az erősítő egyensúlyi pontján kétoldalt kerültek elhelyezésre. Ez a praktikum elősegíti az erősítő biztonságos mozgatását. A GSi75 elektroncsöves – ez is a hagyományokhoz sorolható, viszont az Audio Research hiteles platformja felfedi a magas teljesítményt és mindjárt állást is foglal abban a kérdésben, hogy a média az digitális legyen-e vagy analóg. A GSi75 válasza: mindkettő, de a legjobb minőségben! Digitális is (!) és nemcsak azért mert manapság minden gyártó ki akarja szolgálni az új zenehallgatási formátumok térhódításával előtérbe kerülő széles frekvenciatartomány követelményeit, hanem mert bizonyítani kívánja az Audio Research ebben is más hangzást produkál.

A GSi75 topológiájában az új KT150 kimeneti csöveket szerepelteti. A KT150 egy új vákuumcső, amely esetében 2013-ban az ARC volt az első, aki a vizsgálati mintákat tesztelte és azonnal elkezdte tervezni az erősítő áramköröket. A számadatok tekintetében a KT150 kimeneti teljesítménye nagyobb, mint a már sokak által alkalmazott és bevált KT120. Nemcsak erősebb, mert miután az ARC vizsgálat eredményei bebizonyították kiderült, a KT150 nagy megbízhatóságú, több mint kétszer hosszabb élettartamú, mint a KT120. Kedves High-End rajongók, nem kell aggódni, a KT150 vákuumcső nagyon tartós, élettartama kb. 3000 óra! A nyugalmi áram a készülék oldalán lévő szabályozókkal beállítható. A pono-elektronika választható nyeresége 45dB vagy 62dB, illeszkedve a legtöbb, magas minőségű MM vagy MC hangszedőhöz. A bemeneti impedancia (47k, 1000K, 500, 200 vagy 100 Ohm) választható az erősítő előlapján lévő kezelővel vagy a mellékelt távirányítóval. A dedikált lemezjátszó bemeneten kívül három magas szintű bemenet áll még rendelkezésre. Egyiküket fel lehet használni, változtatható kimenetek erősítésére, a legtöbb házimozi berendezés pre-out kimenete részére is. Minden áramkör és a teljes kabinet védett a mágneses és a mechanikai rezonanciás zavarok ellen. A DAC rész az Audio Research legfejlettebb tervezési és kivitelezési eredményei szerint épült, kezeli a digitális mintavételi sebességet akár 384kHz-ig és a DSD formátumot, mind natív, mind átalakított formátumban USB 2.0 bemenetről, a natív DSD bitfolyamot PCM konverzió nélkül. Amellett, hogy van USB-bemenet, a Gsi75 D/A konvertere Toslink és Koax bemenettel is rendelkezik. Gyors és lassú digitális szűrők választhatók, ahogyan a 352kHz-es vagy 384kHz-es mintavételezés megköveteli.

Az Audio Research GSi75 olyan kategóriát képvisel, amelynél a meghallgatás körülményeit meg kell teremteni és a láncban együttműködő társ-készülékeket meg kell válogatni. Ebben a forgalmazó bemutatóterme volt a legalkalmasabb, mivel nem kicsiny méretek és nagy tömeg szakmailag precíz elhelyezéséről kellett gondoskodni. A „perifériák” sem lehetnek akármilyenek: bejátszó készüléknek Audio Research REFERENCE CD9 CD-lejátszó, hangsugárzónak Sonus Faber Aida modelljét használtuk, a kábelek a Vertere „műremekei” voltak.

Hangsugárzó legyen a talpán, ami ennek az erősítőnek a tudásához hozzá tudja adni saját kvalitásait, illetve ne is adjon hozzá már semmit, csak szóljon minden elszínezés nélkül. Azért hívom fel erre a figyelmet, mert egy ilyen tudású készülék nagyon jó hangsugárzókat szeretne megszólaltatni, amelyekkel érzékelhetjük a hangzástér komponenseinek változását. Hangszóró készletünknek az a feladata, hogy minden a zenében fellehető és a felvételen rajta lévő történést és változást szemléletesen mutasson be. Mindent egybevetve komoly tervezésű, teljes frekvenciasávot átfogó, nagy érzékenységű, lehetőleg álló hangdobozokat ajánlok használni. A beállítást és installálást ajánlatos szakemberrel megtárgyalni vagy elvégeztetni.

A hangzás még a mindenre kötözködő, gyakorlott fül számára is szinte leírhatatlanul kiváló. A térábrázolást hozzuk elsőnek említeni, mert egy pillantás alatt koncerteremmé varázsolja szobánkat, de úgy is forgalmazhatnánk ez a berendezés elvisz egy koncerterembe. Akár elvihet egy templomba is amennyiben ott készült felvételeket hallgatunk meg a rá jellemző visszhangokkal, a határoló falakról származó visszaverődésekkel. Amikor stúdió felvételeket hallgatunk rögtön vált a hangzástér és a közelmikrofonozás megjelenítése kerül előtérbe, valamint a hangmérnök egyedi elképzelése, munkája. Meglepetés szerű az erősítő magától értetődő határozottsága a mozgékonyság, valamint az a dinamikus energia ami az élő zenére jellemző.

Mindenekelőtt a hang transzparenciája ragadott meg és az első hangok gyorsasága, nagy a dinamika. Olyan magas fokú a hang tisztasága, ami a High-End velejárója. Sima, selymes hangok jönnek elő, minden részlet a helyén van, már nem kell győzködnöm magam, valóban hallom-e az apró részleteket, vagy csak bebeszélem magamnak. Itt természetesen mindez elvárható, de olyan magával ragadó közvetlenséggel szól, hogy lebilincsel a zene folyamata. Több mágia, több élet, több áramlás, bensőségesség. Gömbölyű, terülős mély-hangjai vannak, nem vész el energia, a nagy impulzusok nem lohadnak le, de csak a hangszerre jellemző lecsengési időben szólnak. Mindent megmutat a térből, a jelenlét érzete nagy. Úgy változnak a megszólalás helyei, hogy közben nincs lyuk a hangtérben, mindent tálal, ott van előttünk, atmoszferikus.

Ha akarom, puha és könnyed, ha akarom, kemény és harapós, mint a rock-zene. A kétszer 75 Watt teljesítményt meghazudtolva a legmagasabb hangerő-szinten is torzítás nélkül teljesít, hangzása sima marad. A hangzás hatalmas, „gömbölyű” és erőteljes, nehéz leírni, ez az erősítő hihetetlenül jó, a maga nemében egy mérföldkő.

Konklúzió

Egy ilyen készülék státusszimbólumnak tűnhet, de nem az. A kategóriát a minőség és az igényesség határozza meg, ami megkülönbözteti a többitől. Szerencsésen ötvöződött ebben a készülékben a kiváló, a praktikus, és az esztétikus. Úgy kell gondolni rá, ha nem következik be semmi forradalmi ami leváltaná az egész elektronikai rendszert, az Audio Research GSi75 integrált erősítő megmarad örökre.
A világ egyik legrangosabb High-End eszközgyára soha nem állt a középszerűek sorába, azon céllal vezérelve, hogy az emberben sokáig megmaradjon az általuk sugárzott élmény. Az Audio Research gyár továbbra is az USA-ban marad és Galileo sorozatú termékei homlokzatán büszkén viseli az új „G” logót, megőrizve a hagyományokat, azt ötvözve a legújabb technikákkal.

Specifikáció

Forrás:[www.hangzasvilag.hu]

Húsvéti nyitvatartás:

2020.04.11. szombat: Előzetes bejelentkezés alapján

2020.04.10,12,13: Zárva

Tisztelt audiofil barátok!

Az utóbbi időben a kialakult helyzet miatt akarva-akaratlan többet tartózkodunk otthonunkban. Lehet csendben rettegni otthon, de nem érdemes! A hifi-rajongók különben is kultúremberek, teljesen tudatában vannak az egymás iránti felelősségnek. Töltsük el a bezártság idejét hasznosan! Hallgassunk több zenét, kulturálódjunk, pótoljuk be amit eddig elmulasztottunk!

Mivel az Audiofil-Szalon tejeskörű bemutatókkal várta leendő vásárlóit, és az összehasonlító teszteken keresztül magyarázta meg a technikai és hangzási különbségeket, ezentúl is erre kívánjuk fektetni a hangsúlyt. A megváltozott helyzetben most ebből kevesebb jut, de nem adjuk fel az audio-kultúra terjesztését! Amíg a helyzet pozitívan nem változik, az Audiofil-Szalon a következőket biztosítja:

Továbbra is forduljon tapasztalt, megbízható kollégáinkhoz bizalommal